15 بازی ناامیدکننده سال 2025

پلتفرمها
به اشتراک گذاری مطلب

سال 2025 سالی پربار برای صنعت گیم بود؛ از داستانهای عمیق و گیمپلیهای نوآورانه تا گرافیکهای خیرهکننده، اما همه بازیها موفق نبودند. برخی عناوین با ایدههای جذاب و انتظارات بالا، به دلایل مختلف ناامیدکننده ظاهر شدند. این لیست 15 بازی است که پتانسیل زیادی داشتند، اما در اجرا آنطور که باید و شاید عمل نکردند، هرچند برخی هنوز پشتیبانی میشوند و ممکن است در آینده بهبود یابند.
15 بازی 2025 با پتانسیل بالا که ناامیدکننده ظاهر شدند
Bounty Star
ترکیب شکار جایزه با رباتهای غولپیکر و کشاورزی در یک منطقه بیقانون، ایدهای بود که همه را هیجانزده کرد. اما Bounty Star نتوانست به این پتانسیل برسد. مبارزهها خیلی زود تکراری شدند، اهداف مأموریتها یکنواخت بودند و سیستم ساخت پایگاه فقط سطحی به نظر میرسید. داستان هم نتوانست عمق لازم را ایجاد کند. واقعا حیف شد، چون شخصیت اصلی، Clementine، شایسته ماجراجویی بهتری بود.
Battlefield: RedSec
RedSec بهعنوان بتلرویال رایگان Battlefield، در زمان سختی عرضه شد. بازی از همان ابتدا با مشکلات فنی مثل desync (ناهماهنگی بین سرور و بازیکن که باعث ثبتنشدن درست تیرها میشود) و نبود حالت تکنفره یا تمرینی روبهرو بود؛ موضوعی که یادگیری و لذت بردن از آن را برای بسیاری از بازیکنان دشوار کرد. از طرف دیگر، همزمانی انتشار RedSec با سیستم درآمدزایی اصلی Battlefield 6 و اینکه بازیکنان برای کامل کردن Battle Pass مجبور به تجربه RedSec هستند، واکنشهای منفی زیادی به همراه داشت.
با این حال، RedSec هنوز کاملا محکوم به شکست نیست. اگر استودیو بتواند با آپدیتهای منظم، مشکلات فنی را برطرف کند و تعادل بهتری بین محتوای آن و بازی اصلی ایجاد کند، شانس بازگشت وجود دارد. جمعبندی کاملتر نقاط قوت و ضعف را میتوانید در بررسی بازی Battlefield RedSec بخوانید، اما در وضعیت فعلی، این بتلرویال هنوز فاصله زیادی تا رسیدن به جایگاه ایدهآل خود دارد.

Daemon X Machina: Titanic Scion
وقتی اعلام شد که Arsenalها حالا زره میپوشند و حتی امکان اسبسواری دارند، در ابتدا این تغییرها نگرانکننده به نظر میرسید. با این حال، مشکل اصلی جای دیگری بود. رویکرد جهانباز بازی باعث شد بسیاری از بهبودها سطحی و بیروح باشند. هرچند تنوع و گزینههای سفارشیسازی سلاحها قابل قبول است، اما سیستم مبارزه به دلیل ایرادهای فنی متعدد و حس ناپایدار در درگیریها، تجربهای ناامیدکننده ارائه میدهد.
Destiny 2: The Edge of Fate
پس از جمعبندی حماسی داستان دهساله Light and Darkness، ادامه دادن مسیر برای بانجی کار سادهای نبود. استودیو تصمیم گرفت روایت تازهای را با محوریت The Nine آغاز کند، اما این تغییر با تصمیمهایی همراه شد که واکنش منفی زیادی به دنبال داشت. حذف برخی سیستمهای مهم، افزایش محسوس میزان grind، استفاده دوباره از محتوای قدیمی و اضافه شدن مکانیکهای نامحبوبی مثل Matterspark باعث نارضایتی گسترده بازیکنان شد. نتیجه این روند، کاهش شدید تعداد کاربران فعال Destiny 2 تا پایین ترین سطح از زمان بسته الحاقی Curse of Osiris بوده است.

TRON: Catalyst
بازیهای Bithell Games همیشه استایل خاصی دارند، اما TRON: Catalyst نه. گرافیک ضعیف اکتشاف را کسل کننده کرد و داستان با ایده سفر در زمان، اغلب بیرمق یا معمولی بود. با این حال، با توجه به عرضه TRON: Ares در همین سال، میتوان گفت اوضاع حتی میتوانست بدتر از این هم باشد.
Rennsport
چه کسی فکرش را میکرد سازندگان RoboCop: Rogue City نتوانند یک بازی ریسینگ خوب بسازند؟ ظاهرا بسیاری از کاربرانی که Rennsport را روی استیم خریدند، به این نتیجه رسیدند. فیزیک نهچندان دقیق، بهینهسازی ضعیف، فروش پولی طرحهای ظاهری خودروها (livery) و بخش چندنفرهای که درست کار نمیکند، در مجموع تجربه بازی را بهشدت تضعیف کردهاند.
Hyrule Warriors: Age of Imprisonment
ورود کانن به سری Hyrule Warriors دستاورد بزرگی بود، اما داستان کلی خیلی سطحی احساس میشود. حتی اگر از آن بگذریم، ماموریتها نوآوری خاصی ندارند. مبارزه و عملکرد بهترین سری تا حالا است، اما میتوانست خیلی بیشتر باشد.
Mortal Kombat: Legacy Kollection
مجموعه کامل Mortal Kombatهای کلاسیک با مصاحبه توسعهدهندگان، برای طرفداران قدیمی عالی به نظر میرسید. اما مشکلات ورودی، صدا، نبود لابی و قیمت بالا در لانچ، همه امیدها را نقش بر آب کرد.

Yooka-Replaylee
نسخه بهبودیافته Yooka-Laylee با بهبودهای بصری، کنترل دقیقتر و دسترسی به همه حرکات از همان ابتدا عرضه شده است. با این حال، هسته بازی تغییری نکرده؛ هنوز با همان Yooka-Laylee اصلی طرف هستیم، مراحل گاهی جریان خوبی ندارند و چالشها همیشه جذاب نیستند. حذف کوییز Dr Quack خوب بود، اما انتظار تغییرات عمیقتر نداشته باشید.
FBC: Firebreak
رمدی که بهخاطر بازیهای تکنفره و داستانمحور شناخته میشود، با ورود به یک شوتر کوآپ مسیر متفاوتی را امتحان کرد، اما نتیجه چندان موفق نبود. با وجود اصلاحات متعدد و تغییر در سیستمها، Firebreak نتوانست از حس تکرار و ناامیدی فاصله بگیرد و در حال حاضر آینده روشنی برای آن دیده نمیشود.

The Precinct
The Precinct حالوهوای GTAهای قدیمی با نمای ایزومتریک را زنده میکند، اما بسیاری از تصمیمهای طراحی به ضررش تمام شدهاند؛ تعقیبوگریزها جذاب نیستند، هوش مصنوعی همتیمیها ضعیف عمل میکند و سیستم نشانهگیری هم دقت و حس خوبی ندارد.
Call of Duty: Black Ops 7
بیشتر بازیهای این لیست ناامیدکننده بودند اما بد نبودند. Black Ops 7 استثنا است؛ کمپینش تقریبا در همه چیز فاجعه بود. مولتیپلیر بهتر از سال قبل است، اما مشکلات زیاد دارد. بیروح بودن بازی بیشتر از Modern Warfare 3 2023 آزاردهنده است.
بیشتر بازیهای این فهرست ناامیدکننده بودند، اما دستکم قابلتحمل از آب درآمدند. Black Ops 7 اما استثناست؛ کمپینش تقریبا در همه چیز فاجعه بود و همانطور که در بررسی کمپین کالاف دیوتی بلک آپس 7 هم مشخص است، تجربهای بسیار ضعیف ارائه میدهد. بخش چندنفره نسبت به سال قبل پیشرفتهایی دارد، اما همچنان با مشکلات جدی دست و پنجه نرم میکند. با این حال، بیروحی کلی بازی حتی بیشتر از Modern Warfare 3 سال 2023 آزاردهنده است.

Synduality: Echo of Ada
در موج محبوبیت بازیهایی مثل ARC Raiders و Escape from Tarkov، تلاش Bandai Namco برای ساخت یک شوتر استخراجی خیلی زود به حاشیه رفت. اجبار به PvP در کنار جامعه بازیکنان کمجمعیت، گرایند بیشازحد برای باز کردن بلوپرینتها و مجموعهای از مشکلات طراحی، باعث شد تعداد بازیکنان این بازی روی استیم به طور مداوم کاهش پیدا کند.
NASCAR 25
یادتان هست زمانی که NASCAR در کنار Need for Speed و F1 چه جایگاه مهمی داشت؟ اما NASCAR 25 نتوانسته حس و کیفیت آن دوران را زنده کند. حالت Career طراحی ساده و کمعمقی دارد و مولتیپلیر ضعیف، تجربه کلی بازی را پایین میآورد؛ بهطوریکه حتی سیستم رانندگی نسبتا دقیق و قابلقبول بازی هم زیر این ضعفها گم میشود و تاثیرش به چشم نمیآید.
Killing Floor 3
خبر خوب این است که پس از آپدیت Rearmament، تمام Specialistها میتوانند هر Perk دلخواهی را انتخاب کنند. اما خبر بد مهمتر است: Killing Floor 3 همچنان ناامیدکننده باقی مانده.
مشکلات سرور، سیستم حرکت ضعیف، نبود ماد، نداشتن چت متنی و مرورگر سرور، همگی تجربه بازی را خدشهدار کردهاند. از طرفی، فضای آیندهنگرانه بازی هم آن جذابیت و هویت همیشگی سری را ندارد. Tripwire Interactive هنوز به انتشار آپدیتها ادامه میدهد، اما در وضعیت فعلی، این بازی بیشتر از اینکه پیشرفت کند، فقط به نام Killing Floor لطمه میزند.

سال 2025 پر از بازیهای عالی بود، اما این 15 عنوان نشان دادند که حتی با پتانسیل بالا، اجرای ضعیف میتواند همه چیز را خراب کند.



