بررسی بازی Battlefield RedSec؛ بتل رویال بتلفیلد 6

13 آبان 1404
بررسی بازی Battlefield RedSec؛ بتل رویال بتلفیلد 6

به اشتراک گذاری مطلب

برای استفاده بخش یا کل محتوای مطلب زیر از طریق فرم موجود در صفحه تماس با ما اقدام فرمایید.
تبلیغات

مدتی پس از انتشار Battlefield 6، نسخه‌ی بتل رویال آن با نام Battlefield: RedSec برای PC، Xbox Series X/S و PS5 عرضه شد؛ تجربه‌ای کاملا رایگان که برای اجرا نیازی به بازی اصلی ندارد. این عنوان با بهره‌گیری از گرافیک واقع‌گرایانه و تخریب محیطی شناخته‌شده‌ی بتلفیلد، 25 تیم 4 نفره را در میدان نبردی بزرگ روبه‌روی یکدیگر قرار می‌دهد. در این بررسی، می‌بینیم بتلفیلد رِدسِک چه چیزی برای ارائه دارد و آیا می‌تواند در حد غول‌های بتل رویال مانند Warzone و Apex Legends ظاهر شود یا خیر.

تجربه بازی در نگاه اول

در اولین ورود به Battlefield: RedSec، همه‌چیز آشنا به نظر می‌رسد با همان فضای پرهیجانی که از این سری می‌شناسیم. اما این بار، همه‌چیز سریع‌تر، شدیدتر و رقابتی‌تر است. RedSec، ساختار اصلی بتلفیلد را با قالب بتل رویال ترکیب کرده و نتیجه‌اش تجربه‌ای است رضایت بخش.

نقشه بازی با طراحی متنوعش یکی از نکات مثبت اصلی رِدسِک به‌حساب می‌آید؛ از ساختمان‌های بلند و مسیرهای شهری گرفته تا مناطق باز و سوله‌های صنعتی. همین تنوع باعث می‌شود در هر مچ، مسیر و تاکتیک متفاوتی انتخاب کنید و هیچ نبردی شبیه قبلی نباشد. زون بازی هم به‌سرعت کوچک می‌شود و برخلاف برخی دیگر از بتل رویال‌ها بلافاصله می‌کشد پس باید دائم حواستان بهش باشد.

تخریب محیطی که همیشه امضای بتلفیلد بوده، در RedSec هم نقش پررنگی دارد. دیوارها، وسایل نقلیه و حتی بخشی از ساختمان‌ها قابل نابودی هستند.

در مجموع، RedSec ترکیبی دقیق از هیجان بتل رویال و تاکتیک‌های تیمی بتلفیلد است؛ اثری که با وجود رایگان بودن، کیفیت و جزئیاتش چیزی از بازی اصلی کم ندارد.

نقشه Battlefield: RedSec
نقشه Battlefield: RedSec

گیم‌پلی و مکانیک‌ها

هسته اصلی RedSec حول همکاری تیمی می‌چرخد. هر راند با 100 بازیکن در قالب تیم‌های چهارنفره آغاز می‌شود؛ جایی که سرعت، دقت و هماهنگی تعیین می‌کند چه تیمی تا آخر دوام می‌آورد.

بازی همان ساختار کلاسیک بتلفیلد را حفظ کرده است، اما آن را با مکانیک‌های بتل رویال ترکیب کرده است. چهار کلاس اصلی بازی شامل Assault، Support، Engineer و Recon است که هرکدام نقش و قابلیت‌های متفاوتی دارند؛ از ساخت دیوار دفاعی و تعمیر وسایل نقلیه گرفته تا پهپادهای شناسایی و بسته‌های سلامتی. اینکه چطور از کلاس‌ها بهره ببرید، کلید پیروزی شماست.

درگیری‌ها در RedSec معمولا سریع و نزدیک به هم اتفاق می‌افتند. تیراندازی‌ها حس واقعی دارند و لگد اسلحه‌ها دقیق تنظیم شده است، پس بهتر است در انتخاب سلاح‌ها دقت به خرج بدید. وسایل نقلیه هم مثل همیشه نقش پررنگی دارند. از تانک‌های سنگین گرفته تا هلیکوپترها و غیره، همه در دسترس‌اند، اما استفاده اشتباه از آن‌ها می‌تواند به‌راحتی باعث لو رفتن موقعیت تیم شود. 

به‌طور کلی، گیم پلی رِدسِک ترکیبی موفق بین سرعت و هیجان بتل رویال با تاکتیک‌های تیمی بتلفیلد است؛ تجربه‌ای که در هر دست، شما را وادار می‌کند سریع تصمیم بگیرید، سریع عمل کنید و از همکاری با هم‌تیمی‌هایتان غافل نشوید.

نقاط متمایز و نوآوری‌ها

RedSec با وجود الهام از ساختار شناخته‌شده‌ی بتل رویال‌ها، چند ویژگی کلیدی دارد که آن را از رقبا جدا می‌کند. مهم‌ترین آن‌ها، سیستم تخریب پیشرفته است؛ قابلیتی که سال‌ها به‌عنوان امضای سری Battlefield شناخته می‌شود و در اینجا نقش محوری دارد. انفجارها و برخورد گلوله‌ها واقعا محیط را تغییر می‌دهند؛ دیوارها می‌ریزند، مسیرهای جدید باز می‌شوند و هیچ نقطه‌ای امن باقی نمی‌ماند.

نکته‌ی دوم، ادغام کامل مکانیک‌های تیمی با ساختار بتل رویال است. درحالی‌که بیشتر بازی‌های مشابه تمرکز خود را روی بقا و لوت‌کردن می‌گذارند، RedSec بر همکاری مداوم بین اعضای تیم تأکید دارد. قابلیت‌های کلاس‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که بدون هماهنگی، کارایی چندانی ندارند. مثلا Recon می‌تواند با پهپاد موقعیت دشمن را آشکار کند تا Assault و Engineer از دو سمت حمله کنند.

Battlefield: RedSec
Battlefield: RedSec

مورد بعدی، سیستم قراردادها (Contracts) است. در هر دست، بازیکنان می‌توانند مأموریت‌های جانبی کوتاهی مانند تصرف پایگاه، بازیابی داده‌ها یا شکار هدف خاصی را انجام دهند تا منابع و امتیاز بیشتری کسب کنند. این مأموریت‌ها علاوه بر ایجاد رقابت بیشتر، جریان بازی را از یکنواختی خارج می‌کنند.

در کنار همه‌ی این‌ها، عملکرد بازی برای سیستم‌های میان‌رده بهینه شده و تجربه‌ای نسبتا روان ارائه می‌دهد. سیستم مورد نیاز برای نسخه کامیپوتر بازی هم به شرح زیر است:

حداقل سیستم مورد نیاز

  • سیستم عامل: ویندوز 10
  • پردازنده (CPU): AMD Ryzen 5 2600 یا Intel Core i5-8400
  • رم (Memory): 16 گیگابایت
  • کارت گرافیک (GPU): AMD Radeon RX 5600 XT (6GB) یا Nvidia RTX 2060 یا Intel Arc A380
  • نسخه دایرکت‌ایکس: DirectX 12
  • فضای مورد نیاز: حدود 55 گیگابایت روی هارد

سیستم پیشنهادی

  • سیستم عامل: ویندوز 11
  • پردازنده (CPU): AMD Ryzen 7 3700X یا Intel Core i7-10700
  • رم (Memory): 16 گیگابایت
  • کارت گرافیک (GPU): AMD Radeon RX 6700-XT یا Nvidia RTX 3060Ti یا Intel Arc B580
  • نسخه دایرکت‌ایکس: DirectX 12
  • فضای مورد نیاز: حدود 80 گیگابایت روی SSD

می‌توان گفت Battlefield: RedSec مطابق انتظار «بتلفیلدی» ظاهر شده و سعی کرده با تمرکز بر کلاس‌های خاص خود، تعامل تیمی و تخریب واقع‌گرایانه، چیزی برای ارائه در مقابل سایر گیم‌های ژانر بتل رویال داشته باشد.

Battlefield: RedSec
Battlefield: RedSec

مشکلات، نقاط ضعف و بخش‌های نیازمند بهبود

با وجود شروع قوی و استقبال طرفداران، Battlefield: RedSec هنوز فاصله‌ی قابل‌توجهی تا یک تجربه‌ی بی‌نقص دارد. نخستین ایراد بزرگ، نبود حالت Solo است؛ تصمیمی عجیب برای عنوانی در سبک بتل رویال. بازیکنان نمی‌توانند به‌صورت تک‌نفره وارد بازی شوند و مجبورند در قالب تیم 4 نفره یا Duo (2 نفره) بازی کنند. این مسئله برای بسیاری از طرفداران این ژانر که رقابت فردی را ترجیح می‌دهند، ناامیدکننده است.

مشکل دیگر، سیستم تیراندازی و برخورد (Hit Registration) است. هرچند تیراندازی به صورت کلی قابل قبول است، اما بعضی اوقات بازیکن حتی با شیلد کامل سریع از پا درمی‌آید، در حالی که ضربات او به دشمن نمی‌خورند. وقتی زمان کشتن (TTK) داخل بازی ثابت نیست و مدام زیاد و کم می‌شود، بازیکن حس می‌کند نتیجه درگیری‌ها منصفانه نیست و نمی‌تواند به بازی اعتماد کند، مخصوصا در نبردهای نزدیک.

Battlefield: RedSec
Battlefield: RedSec

سیستم Loadout هم نیازمند یک بازنگری است. بازیکنان می‌توانند مستقیما سلاح‌های دلخواه خود را با اتچمنت‌های کامل به‌دست آورند، بدون آنکه دنبال پیشرفت یا ارتقای تجهیزات باشند. این ویژگی تا حدی توازن و انگیزه‌ی پیشرفت در هر دست بازی را کاهش می‌دهد. از سوی دیگر، برخی قابلیت‌ها و تجهیزات کلاس‌ها مانند پهپاد Recon یا مین‌های Engineer، همچنان نسبت به دیگر ابزارها برتری ناعادلانه‌ای دارند.

در سطح فنی، بازی هرچند از نظر گرافیک و تخریب محیطی تحسین‌برانگیز است، اما هنوز مشکلاتی مانند افت فریم در صحنه‌های شلوغ و باگ‌های کوچک محیطی دارد. در بعضی نقاط، ساختمان‌ها به‌درستی رندر نمی‌شوند یا بازیکن در زوایای خاص گیر می‌کند. رابط کاربری (UI) هم همان پیچیدگی و شلوغی نسخه‌ی اصلی Battlefield 6 را دارد.

در نهایت، برخی تصمیمات EA در جنبه درآمدزایی هم روی تجربه‌ی بازیکن تأثیر منفی گذاشته. الزام بازیکنان Battlefield 6 برای انجام مأموریت‌های RedSec جهت پیشرفت در بتل پس، و وجود اشتراک گران‌قیمت Battlefield Pro با مزایای ناعادلانه، موجب نارضایتی جامعه‌ی بازیکنان شده است.

Battlefield: RedSec
Battlefield: RedSec

بتلفیلد ردسک هنوز راه زیادی تا تبدیل‌شدن به تجربه‌ای ماندگار در سبک بتل رویال دارد، اما می‌توانیم در این نقطه بگوییم پایه‌های محکمی برای رشد در آینده ساخته است. اگر DICE بتواند مشکلات فنی و ساختاری را برطرف کند، این بازی پتانسیل آن را دارد که به یکی از عناوین محبوب دنیای شوترهای آنلاین تبدیل شود.

7.2/10

Battlefield: RedSec

Battlefield: RedSec شاید نوآوری خیلی خاصی در ژانر بتل رویال نداشته باشد، اما بدون شک یکی از موفق‌ترین تلاش‌ها برای ترکیب هویت تاکتیکی بتلفیلد با ساختار بتل رویال است. نقشه‌ی گسترده و پویا، تخریب پیشرفته، و گان‌پلی قدرتمند باعث شده بازی از نظر فنی در سطح بالایی قرار بگیرد. اما نبود حالت Solo، ایرادهای فنی و مشکلات بالانس کلاس‌ها نشان می‌دهد که DICE هنوز تا رسیدن به فرمول کامل راه زیادی در پیش دارد. بتلفیلد ردسک فعلاً تجربه‌ای لذت‌بخش و امیدوارکننده است که می‌تواند در آینده، با آپدیت‌های منظم و رفع ایرادات فعلی، جایگاهی پایدار در میان برترین‌های ژانر خود پیدا کند. برای یک شروع، قطعا موفق است، اما نه آن‌قدر که بگوییم عالی است.

Battlefield: RedSec شاید نوآوری خیلی خاصی در ژانر بتل رویال نداشته باشد، اما بدون شک یکی از موفق‌ترین تلاش‌ها برای ترکیب هویت تاکتیکی بتلفیلد با ساختار بتل رویال است. نقشه‌ی گسترده و پویا، تخریب پیشرفته، و گان‌پلی قدرتمند باعث شده بازی از نظر فنی در سطح بالایی قرار بگیرد. اما نبود حالت Solo، ایرادهای فنی و مشکلات بالانس کلاس‌ها نشان می‌دهد که DICE هنوز تا رسیدن به فرمول کامل راه زیادی در پیش دارد. بتلفیلد ردسک فعلاً تجربه‌ای لذت‌بخش و امیدوارکننده است که می‌تواند در آینده، با آپدیت‌های منظم و رفع ایرادات فعلی، جایگاهی پایدار در میان برترین‌های ژانر خود پیدا کند. برای یک شروع، قطعا موفق است، اما نه آن‌قدر که بگوییم عالی است.

نقاط قوت:

  • +

    نقشه‌های بزرگ و متنوع با جزئیات بالا

  • +

    تخریب محیطی خوب و تأثیرگذار روی جریان نبرد

  • +

    گان‌پلی واقع‌گرایانه با تنوع سلاح‌ها

  • +

    هماهنگی تیمی موثر و کلاس‌محور

  • +

    گرافیک بالا با نورپردازی و جزئیات چشم‌نواز

نقاط ضعف:

  • -

    نبود حالت Solo در زمان انتشار

  • -

    گاهی تیرها به‌درستی به دشمن اصابت نمی‌کنند (مشکل در Hit Detection)

  • -

    افت فریم در نبردهای شلوغ

  • -

    سیستم Loadout باعث عدم تعادل بین بعضی سلاح‌ها می‌شود

  • -

    نارضایتی بازیکنان از شیوه درآمدزایی از این بازی

تبلیغات


مطالب بیشتر

  • بازی های رایگان در Epic Games | آخرین آپدیت

    23 آبان 1404
    مقاله
    بازی های رایگان در Epic Games | آخرین آپدیت
    pc
    android
    ios
  • چرا بازی ARC Raiders تا این حد محبوب شده؟ بررسی دلایل موفقیت

    19 آبان 1404
    مقاله
    چرا بازی ARC Raiders تا این حد محبوب شده؟ بررسی دلایل موفقیت
    pc
    playstation
    xbox
  • مقایسه Call of Duty: Black Ops 7 و Black Ops 6؛ چه چیزهایی تغییر کرده؟

    15 آبان 1404
    مقاله
    مقایسه Call of Duty: Black Ops 7 و Black Ops 6؛ چه چیزهایی تغییر کرده؟
    pc
    playstation
    xbox
  • بررسی بازی Ninja Gaiden 4، بازگشت قدرتمند سری

    11 آبان 1404
    مقاله، بررسی
    بررسی بازی Ninja Gaiden 4، بازگشت قدرتمند سری
    pc
    playstation
    xbox

دیدگاه‌ها (0)

لطفا برای ثبت دیدگاه وارد حساب کاربری خود شوید.

در خبرنامه
بازیکاچوبازیکاچو
عضو شو

تمامی اخبار و مقالات جدید مستقیم به ایمیلت فرستاده میشه، هر وقت هم خواستی عضویتت رو راحت لغو کن.

بازیکاچو

کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب بازیکاچو تنها با کسب مجوز امکان پذیر است.