فیلیپ اسپنسر: پشتیبانی از کنسول Xbox Series S قطع نخواهد شد
پلتفرمها
به اشتراک گذاری پست
با گذشت زمان، تعداد توسعهدهندگان بازی که از محدودیتهای سختافزاری Xbox Series S انتقاد کردهاند افزایش یافته است. از Baldur’s Gate 3 گرفته تا Black Myth: Wukong، بسیاری از بازیهای برجسته با تأخیر در انتشار نسخه Xbox مواجه شدهاند. با این حال، به نظر میرسد که مایکروسافت قصد ندارد پشتیبانی مداوم از Xbox Series S را متوقف کند.
فیلیپ اسپنسر، مدیرعامل بخش گیمینگ مایکروسافت، در مصاحبهای با Destin Legarie تأکید کرد که این شرکت برنامهای برای عرضه بازیهای انحصاری Xbox Series X ندارد. اسپنسر با اشاره به ظهور کنسول های دستی مانند Steam Deck و معرفی Nintendo Switch 2 گفت که پشتیبانی از دستگاههایی با مشخصات سختافزاری متفاوت در صنعت گیم ادامه خواهد یافت.
وی در این مصاحبه توضیح داد:
من به این موضوع کاملاً از زاویهای متفاوت نگاه میکنم. با ظهور کنسول های دستی و حتی معرفی Switch 2، ما بهعنوان توسعهدهندگان، روی دستگاههایی با مشخصات سختافزاری مختلف کار میکنیم. در واقع، ما یک مزیت واقعی داریم، زیرا مدتهاست که هدفگذاری روی Xbox Series S را آغاز کردهایم. وقتی به Steam Deck یا ROG Ally نگاه میکنیم، نسخهای از بازیهایمان برای Series S داریم که متناسب با مشخصات بسیاری از دستگاههای فعلی است. صادقانه بگویم، انعطافپذیری موتورهای بازیسازی امروزی، مقیاسپذیری بیشتری را فراهم کرده است.
اسپنسر اضافه کرد:
من بازی Indiana Jones را روی Series S تجربه کردم و گرافیک عالیای داشت. این دستگاه قطعاً توانایی اجرای بازیهای نسل جدید را به شکلی فوقالعاده دارد. بیشتر بازیهایی که در آینده عرضه میشوند از این دستگاهها پشتیبانی میکنند و مشخصات سختافزاری Xbox Series S با بسیاری از دستگاههای فعلی به خوبی هماهنگ است. این ترکیب قدرت و عملکرد در طراحی Series S، به نظرم یک نقطه کلیدی برای تیمهای توسعهدهنده در آینده است.
هرچند Xbox Series S از زمان عرضه در سال 2020 بهعنوان یک دستگاه ارزانتر و کمقدرتتر مورد انتقاد قرار گرفته است، اما برای خریداران عادی و کسانی که به دنبال گزینهای اقتصادی هستند، همچنان مزایای منحصربهفردی دارد.
با شایعاتی که ادعا میکنند کنسول نسل بعدی ایکسباکس برای سال 2026 برنامهریزی شده است، این پرسش مطرح میشود که تا چه زمانی Xbox Series X/S بهصورت فعال پشتیبانی خواهند شد. با این حال، به گفته اسپنسر، انعطافپذیری و مقیاسپذیری موجود در موتورهای بازیسازی مدرن، راه را برای پشتیبانی از سختافزارهای مختلف هموار کرده است.
پست های بیشتر
مشخصات سیستم و ویژگیهای نسخه PC بازی Marvel’s Spider-Man 2 اعلام شد
11 بهمن 14030اخبارpcبازی MLB The Show 25 معرفی و تاریخ انتشار آن مشخص شد
10 بهمن 14030اخبارpcplaystationxboxمایکروسافت، پردرآمدترین ناشر بازیهای ویدیویی در دسامبر 2024 شد
10 بهمن 14030اخبارpcplaystationxboxخدای جنگ بعدی در مصر؟ شایعاتی درباره اسطورهشناسی جدید
10 بهمن 14030اخبارpcplaystation