توماس ماهلر از احتمال رویکرد چندپلتفرمی سونی همانند مایکروسافت میگوید

پلتفرمها
به اشتراک گذاری پست

کارگردان خلاق استودیوی Moon Studios، توماس ماهلر، معتقد است که سونی ممکن است در نهایت از استراتژی مایکروسافت در کنار گذاشتن انحصار کنسولی پیروی کند. در پستی در شبکه اجتماعی X، ماهلر از ایده فیل اسپنسر، رئیس بخش گیمینگ مایکروسافت، برای انتشار بازیها روی پلتفرمهای بیشتر حمایت کرد.
ماهلر نوشت:
میدانم که برخی همیشه دوست دارند من وارد بحثهای کنسولی شوم، اما باور دارم که [اسپنسر] رویکرد درستی دارد. ما چند سال پیش تصمیم گرفتیم که No Rest for the Wicked را تحت مایکروسافت تولید نکنیم، زیرا در آن زمان نمیتوانستیم آن را برای پلیاستیشن و سوییچ عرضه کنیم. از آنجا که میدانستیم چقدر قابلیت چندنفره و کراسپلی اهمیت دارد، تصمیم گرفتیم با Take-Two همکاری کنیم.
توماس ماهلر
او همچنین در این پست به صحبتهایش با اسپنسر درباره انحصار کنسولی اشاره کرد و آن را با انحصار دیویدیها روی برندهای خاص مقایسه کرد:
در ایمیلهایم به فیل در این سالها همیشه به این موضوع اشاره کردهام که چقدر عجیب میشد اگر فقط میتوانستید برخی دیویدیها را روی پخشکنندههای سونی و برخی دیگر را روی سامسونگ ببینید. فکر میکنم همه موافقیم که این ایده برای فیلمها عجیب بود، پس چرا بازیها باید متفاوت باشند؟
ماهلر همچنین به شباهتهای معماری کنسولهای ایکسباکس و پلیاستیشن اشاره کرد و گفت:
در حال حاضر، توسعه بازیهای چندپلتفرمی دیگر آنقدرها هم دشوار نیست. طراحی کنترلرها نیز بهقدری مشابه شده که این مسئله را آسانتر کرده است.
او ادامه داد:
کنسولها بیش از دو دهه است که تنها توانستهاند ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون بازیکن را جذب کنند. اگر بخواهیم صنعت گیم رشد کند، باید دسترسی به محتوا برای همه آسانتر شود.
ماهلر در پایان اشاره کرد که سونی نیز ممکن است به سمت انتشار بازیهای چندپلتفرمی حرکت کند. او افزود:
مردم باید بتوانند دستگاهی را که بیشتر دوست دارند بخرند، بدون اینکه دسترسی به بازیها را از دست بدهند. البته نینتندو احتمالاً همچنان مسیر خود را ادامه میدهد و روی توسعه بازیهای اختصاصی برای سختافزار خودش تمرکز خواهد کرد.
Moon Studios در حال حاضر روی بازی اکشن نقشآفرینی No Rest for the Wicked کار میکند که بهصورت دسترسی زودهنگام برای PC عرضه شده است. این بازی از زمان انتشار تاکنون بهروزرسانیهای متعددی دریافت کرده که شامل محتوای جدید و رفع باگها بوده است.
یکی از بزرگترین بهروزرسانیهای بازی در جولای ۲۰۲۴ ارائه شد و محتوای مربوط به دانجن Cerim Crucible را به بازی اضافه کرد.
پست های بیشتر
ساخت دنباله Cyberpunk 2077 احتمالا 4 تا 5 سال طول بکشد
10 خرداد 14040اخبارpcplaystationxboxانیمه Death Stranding در دست ساخت است
8 خرداد 14040اخبارplaystationبازی Cyberpunk 2 وارد مرحله پیشتولید شد
8 خرداد 14040اخبارpcplaystationxboxفیلم سینمایی Elden Ring با کارگردانی الکس گارلند معرفی شد
3 خرداد 14040اخبارpcplaystationxbox