یوبیسافت به نینتندو برای بهبود VRR در Switch 2 کمک میکند

پلتفرمها
به اشتراک گذاری مطلب

رابطه نزدیک Ubisoft و Nintendo سالهاست که با بازیهای انحصاری برای کنسولهای نینتندو ادامه دارد، اما حالا همکاری آنها به سطح جدیدی رسیده است. یوبیسافت اعلام کرد که به نینتندو کمک میکند تا پشتیبانی از نرخ تازهسازی متغیر (VRR) را در بازیهای Switch 2 بهبود دهد.
یوبیسافت قبلا درباره استفاده از VRR در نسخه Switch 2 بازی Assassin’s Creed Shadows صحبت کرده بود، اما در مصاحبهای با FRVR جزئیات بیشتری ارائه داد. این استودیو از الگوریتمی خاص استفاده میکند که در هر دو بازی Assassin’s Creed Shadows و Star Wars Outlaws برای VRR حتی در نرخ فریم زیر 40Hz به کار رفته است.
یوبیسافت توضیح داد:
چون Shadows روی 30fps هدفگذاری شده و VRR کنسول فقط از 40Hz به بالا کار میکند، ما روش هوشمندانهای به کار بردیم. هر فریم دو بار نمایش داده میشود (یکبار در وسط و یکبار در پایان) تا سختافزار با فرکانس 60Hz خروجی بدهد و تصاویر روان بمانند.
این فناوری حالا بخشی از موتور داخلی Anvil Engine است که تمام بازیهای مدرن Ubisoft را پشتیبانی میکند. این یعنی عناوین آینده، از جمله Assassin’s Creed 4: Black Flag Resynced، میتوانند از این قابلیت در Switch 2 بهره ببرند.
درباره Rainbow Six Siege X، هنوز مشخص نیست آیا این شوتر رقابتی به Switch 2 میآید یا نه. الکساندر کارپازیس، کارگردان خلاق، در اکتبر گفت تمرکز فعلی روی پلتفرمهای موجود است، اما افزود:
هیچوقت نگو هرگز. ما یک بازی لایو 10 ساله داریم و با رشد پلتفرمها، فرصتهای جدید بررسی میشوند.
در گزارش مالی اخیر، Ubisoft اعلام کرد Assassin’s Creed Shadows عملکردی فراتر از انتظار داشته، بهخصوص با آپدیتهای پس از عرضه مثل حالت New Game+ و بسته الحاقی Claws of Awaji.
همکاری یوبیسافت و نینتندو میتواند تجربه بازیهای سوییچ 2 را روانتر و جذابتر کند، و طرفداران منتظرند ببینند این فناوری در عناوین آینده چه تأثیری خواهد داشت.



