از قتل NPCها تا محدودیت زمانی گیم‌پلی The Blood of Dawnwalker

1 اسفند 1403
از قتل NPCها تا محدودیت زمانی گیم‌پلی The Blood of Dawnwalker

به اشتراک گذاری مطلب

برای استفاده بخش یا کل محتوای مطلب زیر از طریق فرم موجود در صفحه تماس با ما اقدام فرمایید.
تبلیغات

The Blood of Dawnwalker، بازی جهان‌باز نقش‌آفرینی جدید از استودیو Rebel Wolves، قرار است آزادی گسترده‌ای به بازیکنان بدهد، تا جایی که حتی می‌توان NPCهای مهم را به قتل رساند. در گفت‌وگویی با GamesRadar، ماتئوش توماشکیویچ (Mateusz Tomaszkiewicz)، کارگردان خلاق بازی، توضیح داد که این عنوان مانند یک سندباکس (Sandbox) طراحی شده و به همین دلیل، بازیکنان گزینه‌های بسیاری برای انتخاب خواهند داشت.

قتل NPCها؛ انتخاب‌هایی که مسیر داستان را تغییر می‌دهند

توماشکیویچ توضیح می‌دهد که آزادی در این بازی فقط به گیم‌پلی خلاصه نمی‌شود، بلکه داستان‌سرایی قوی و شخصیت‌های جذاب نیز همچنان بخش مهمی از تجربه بازی خواهند بود.

The Blood of Dawnwalker یک سندباکس است، به این معنا که ما سعی می‌کنیم گزینه‌های بیشتری برای انتخاب در اختیار بازیکنان بگذاریم. اما این فقط درباره گیم‌پلی نیست، بلکه داستان‌سرایی، شخصیت‌های قوی و دنیایی پرجزئیات نیز از اولویت‌های ما هستند.

شخصیت اصلی بازی، Coen، از پیش تعیین شده است، اما بازیکنان همچنان می‌توانند مسیر او را شکل دهند. یکی از قابلیت‌های مهم در این بخش، امکان کشتن NPCها، حتی شخصیت‌های حیاتی داستان است. توماشکیویچ در این مورد می‌گوید:

بازی دارای بی‌نهایت گزینه نیست، زیرا شخصیت اصلی از پیش تعیین شده است. اما همچنان به بازیکن اجازه می‌دهیم تا کوئن خودشان را بسازند. به‌عنوان مثال، شما می‌توانید بسیاری از NPCها را بکشید، از جمله شخصیت‌هایی که ممکن است برای داستان بسیار مهم باشند.

این تصمیم‌ها ممکن است مأموریت‌هایی را برای همیشه قطع کند یا مسیر داستان را تغییر دهد. علاوه بر این، ویژگی خون‌آشامی شخصیت اصلی نیز بر این سیستم تأثیر می‌گذارد، زیرا اگر در هنگام شب مراقب نباشید، ممکن است NPCها را به‌طور ناخواسته به قتل برسانید.

محدودیت زمانی 30 روزه؛ تأثیر تصمیمات در روند بازی

علاوه بر آزادی گسترده در تعامل با NPCها، بازی دارای یک سیستم محدودیت زمانی است. در گفت‌وگویی با PCGamer، کنراد توماشکیویچ (Konrad Tomaszkiewicz)، کارگردان بازی، تأیید کرد که بازیکنان تنها 30 روز درون بازی فرصت دارند. هر مأموریتی که انجام می‌دهید، ساعت درون بازی را به سمت ضرب‌الاجل نهایی پیش می‌برد.

وی این سیستم را با The Witcher 3 مقایسه کرد و گفت:

وقتی در The Witcher 3 می‌دانید که سیری به کمک نیاز دارد، اما به‌جای آن به سراغ بازی گوئنت می‌روید، احساس می‌کنید که این فقط یک بازی است. اما اگر منابع و زمان محدودی داشتید و می‌دانستید که عدم کمک به سیری عواقب جدی دارد، تجربه شما کاملاً متفاوت می‌شد.

دنیل سادوفسکی (Daniel Sadowski)، طراح گیم‌پلی بازی، در ادامه افزود که محدودیت زمانی بازی بر روند داستان تأثیر خواهد گذاشت، اما بازیکنان همچنان می‌توانند دنیای بازی را آزادانه کاوش کنند.

ما می‌خواهیم سیستم زمانی بخشی از تجربه‌ی داستانی باشد. این بدان معناست که هم تصمیم‌های شما، و هم زمان‌بندی آنها، بر سرنوشت داستان تأثیر خواهد گذاشت. بازیکنان باید تصمیم بگیرند که چه مأموریت‌هایی را انجام دهند و از کدام یک صرف‌نظر کنند تا شانس بیشتری برای شکست دادن دشمن اصلی داشته باشند.

The Blood of Dawnwalker که با موتور Unreal Engine 5 در حال توسعه است، برای PC، PS5 و Xbox Series X/S عرضه خواهد شد.

تبلیغات


مطالب بیشتر

  • رونمایی ولو از سخت‌افزارهای جدید خود

    23 آبان 1404
    اخبار
    رونمایی ولو از سخت‌افزارهای جدید خود
    pc
  • ولو: Steam Deck 2 هنوز آماده نیست

    23 آبان 1404
    اخبار
    ولو: Steam Deck 2 هنوز آماده نیست
    pc
  • به‌روزرسانی جدید Silent Hill f منتشر شد: حالت Casual و گزینه‌های بیشتر برای New Game+

    23 آبان 1404
    اخبار
    به‌روزرسانی جدید Silent Hill f منتشر شد: حالت Casual و گزینه‌های بیشتر برای New Game+
    pc
    playstation
    xbox
  • بازی Red Dead Redemption برای PS5، Xbox Series، Switch 2 و موبایل می‌آید

    22 آبان 1404
    1
    اخبار
    بازی Red Dead Redemption برای PS5، Xbox Series، Switch 2 و موبایل می‌آید
    playstation
    xbox
    android
    ios
    nintendo

دیدگاه‌ها (0)

لطفا برای ثبت دیدگاه وارد حساب کاربری خود شوید.

در خبرنامه
بازیکاچوبازیکاچو
عضو شو

تمامی اخبار و مقالات جدید مستقیم به ایمیلت فرستاده میشه، هر وقت هم خواستی عضویتت رو راحت لغو کن.

بازیکاچو

کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب بازیکاچو تنها با کسب مجوز امکان پذیر است.