جزئیات جدید Silent Hill f: گیم‌پلی، فضای رعب‌آور و مکانیک‌های مبارزه

10 مرداد 1404
جزئیات جدید Silent Hill f: گیم‌پلی، فضای رعب‌آور و مکانیک‌های مبارزه

به اشتراک گذاری مطلب

برای استفاده بخش یا کل محتوای مطلب زیر از طریق فرم موجود در صفحه تماس با ما اقدام فرمایید.
تبلیغات

فضای باز و اتمسفر رعب‌آور

با نزدیک شدن به تاریخ عرضه Silent Hill f در 3 مهر 1404 (25 سپتامبر 2025)، جزئیات بیشتری از این بازی ترسناک منتشر شده است. IGN در پیش‌نمایش اخیر خود اطلاعات جدیدی درباره گیم‌پلی و نحوه ایجاد فضای رعب‌آور بازی ارائه کرده که بر بخش‌های ابتدایی بازی در دهکده اِبیسوگائوکا در ژاپن روستایی تمرکز دارد.

برخلاف ریمیک Silent Hill 2 که سال گذشته منتشر شد و بازیکنان را در ساختمان‌های مخروبه و بیمارستان‌های ترسناک قرار می‌داد، Silent Hill f به بازیکنان اجازه می‌دهد زمان زیادی را در فضای باز دهکده اِبیسوگائوکا در نقش شخصیت اصلی، هیناکو، سپری کنند. این تغییر، تفاوت کلیدی با نسخه قبلی است.

بازی از جزئیات غیرعادی برای تقویت اتمسفر خود استفاده می‌کند. به‌عنوان مثال، در حین کاوش در دهکده، برای حل یکی از پازل‌ها نیاز به یافتن کلیدی برای رفتن به منطقه بعدی بود. پس از به‌دست آوردن کلید، بازگشت به راهرو باعث شد دری ناگهان بدون هیچ تعاملی باز شود که به فضای وهم‌آلود بازی می‌افزاید.

مکانیک‌های مبارزه و مدیریت منابع

در بخش مبارزه، Silent Hill f به بازیکنان امکان استفاده از سلاح‌های سرد با دوام محدود را می‌دهد. استفاده مکرر از سلاح باعث فرسودگی و در نهایت شکستن آن می‌شود. هیناکو می‌تواند تا سه سلاح را همزمان equip کند تا فرسودگی را مدیریت کرده یا در صورت شکستن سلاح، به‌سرعت به سلاح دیگری سوئیچ کند. دوام سلاح‌ها به‌صورت بصری نمایش داده می‌شود؛ برای مثال، چوب بیسبال ترک می‌خورد و لوله‌ها با استفاده خم می‌شوند.

سلاح‌های شکسته با استفاده از کیت‌های تعمیر قابل استفاده مجدد هستند. یافتن این کیت‌ها بخش جدایی‌ناپذیری از مدیریت منابع در کاوش اِبیسوگائوکا است.

سیستم پیشرفت و مقایسه با بازی‌های FromSoftware

Silent Hill f دارای سیستم پیشرفت است که بازیکنان می‌توانند منابع را به ارز تبدیل کرده و در نقاط ذخیره‌سازی برای افزایش ویژگی‌های هیناکو یا دریافت آیتم‌های equipable با باف‌های مختلف استفاده کنند. گیم‌پلی آرام و هدفمند مبارزه، همراه با امکان انجام جاخالی‌های زمان‌بندی‌شده و ضدحملات، باعث شده IGN این بازی را با عناوین نقش‌آفرینی اکشن FromSoftware مقایسه کند. هر سلاح سرد دارای مجموعه حرکات منحصربه‌فرد با حملات سبک و سنگین است.

مکانیک Focus Mode نیز معرفی شده که به داستان و وضعیت ذهنی هیناکو مرتبط است. این حالت به بازیکنان امکان می‌دهد ضدحملات را راحت‌تر اجرا کرده و با حملات قدرتی شارژ شده آسیب بیشتری وارد کنند. با این حال، استفاده از Focus Mode از gauge انرژی ذهنی کم می‌کند که با مواجهه با موارد ترسناک در بازی نیز تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

بازگشت جهان موازی و چالش باس‌ها

Silent Hill f مکانیک کلیدی سری، یعنی جهان موازی، را بازمی‌گرداند. نویسنده IGN از کاوش در این جهان و مواجهه با باسی سخن گفت که شکست دادن آن در دشواری معمولی تقریباً یک ساعت طول کشید. همکاران او که در حالت داستانی (Story) بازی می‌کردند نیز با چالش‌هایی مواجه شدند و برخی نیاز به تلاش دوباره داشتند یا نتوانستند باس را قبل از اتمام زمان پیش‌نمایش شکست دهند.

Silent Hill f برای PC، PS5 و Xbox Series X/S منتشر خواهد شد.

تبلیغات


مطالب بیشتر

  • بازی Intergalactic از ناتی داگ هدف انتشار 2027 را دارد

    28 آذر 1404
    اخبار
    بازی Intergalactic از ناتی داگ هدف انتشار 2027 را دارد
    playstation
  • کپکام مجموعه کامل Mega Man Star Force را عرضه می‌کند

    28 آذر 1404
    اخبار
    کپکام مجموعه کامل Mega Man Star Force را عرضه می‌کند
    nintendo
    pc
    playstation
    xbox
  • توسعه بازی The Elder Scrolls 6 خوب پیش می‌رود اما زمان می‌برد

    28 آذر 1404
    اخبار
    توسعه بازی The Elder Scrolls 6 خوب پیش می‌رود اما زمان می‌برد
    pc
    playstation
    xbox
  • اکتیویژن انتشار سالانه Black Ops و Modern Warfare را متوقف می‌کند

    28 آذر 1404
    اخبار
    اکتیویژن انتشار سالانه Black Ops و Modern Warfare را متوقف می‌کند
    pc
    playstation
    xbox

دیدگاه‌ها (0)

لطفا برای ثبت دیدگاه وارد حساب کاربری خود شوید.

در خبرنامه
بازیکاچوبازیکاچو
عضو شو

تمامی اخبار و مقالات جدید مستقیم به ایمیلت فرستاده میشه، هر وقت هم خواستی عضویتت رو راحت لغو کن.

بازیکاچو

کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب بازیکاچو تنها با کسب مجوز امکان پذیر است.