بازی Donkey Kong Bananza برای سوییچ 2 منتشر شد

پلتفرمها
به اشتراک گذاری پست

بازی Donkey Kong Bananza، هماکنون برای Nintendo Switch 2 با قیمت 69.99 دلار در دسترس است. این پلتفرمر سهبعدی با محوریت دانکی کونگ، بازیکنان را به جزیره اینگات میبرد، جایی که او درگیر ماجراجویی بزرگی برای کاوش در اعماق این جزیره میشود. تریلر زمان عرضه، نگاهی به این ماجراجویی ارائه میدهد.
داستان و شخصیتها
دانکی کونگ در این بازی با موجود عجیبی به نام Odd Rock همراه میشود که بعداً مشخص میشود نسخه جوانی از پائولین است. استفاده از آواز پائولین به دانکی کونگ قدرتهای جدیدی به نام Bananza Powers میدهد که او را به گوریلی قویتر، زبرایی سریع یا شترمرغی پرنده تبدیل میکند. با پیشروی به سمت مرکز جزیره، تحولات بیشتری در انتظار بازیکنان است.
گیمپلی
گیمپلی Donkey Kong Bananza برای طرفداران Super Mario Odyssey آشنا خواهد بود، زیرا توسط همان تیم توسعهیافته است. این بازی با استقبال گسترده منتقدان مواجه شده و در حال حاضر با امتیاز 90 در Metacritic، بر اساس 84 نقد، چهارمین بازی جدید با بالاترین امتیاز سال محسوب میشود.
فناوری گرافیکی
در حالی که Nintendo Switch 2 از فناوری DLSS شرکت Nvidia پشتیبانی میکند، تحلیل Digital Foundry نشان میدهد که Donkey Kong Bananza به جای آن از AMD FidelityFX Super Resolution (FSR) استفاده میکند. جان لینمن از Digital Foundry در تحلیل ویدیویی خود اشاره کرد:
آنها از فناوریای استفاده کردهاند که سالهاست وجود دارد، به جای بهرهبرداری از قابلیتهای سختافزاری جدید.
او توضیح داد که بازی از FSR 1 همراه با SMAA استفاده میکند. لینمن افزود که اگرچه بازی همچنان از نظر بصری عالی به نظر میرسد، اما استفاده از DLSS میتوانست کیفیت تصویر بهتری با فریمریت پایدار ارائه دهد. او گفت:
مشکل اینجاست که با وجود عملکرد نسبتاً خوب در پوشش لبهها، پدیدهی aliasing یا شکست لبهها در سطح داخلی هنوز بهدرستی رفع نشده و جزئیات ظریف همچنان دچار افت کیفیت و شکستگی میشوند. همچنین، تصویر بهطور کلی کمی نرم به نظر میرسد و رزولوشن هدف پایین نیز کمکی نمیکند.
این بازی معمولاً با رزولوشن پویا بین 1080p تا 1200p در حالت عادی اجرا میشود. در حالت دستی (handheld)، رزولوشن 1080p حفظ میشود که کیفیت تصویر بهتری نسبت به حالت متصل (docked) ارائه میدهد.
تاریخچه توسعه
توسعهدهندگان Donkey Kong Bananza، همان استودیوی سازنده Super Mario Odyssey، تأیید کردند که توسعه این بازی از سال 2017 آغاز شده است. کنتا موتوکورا، تهیهکننده، و کازویا تاکاهاشی، کارگردان، در مصاحبهای اعلام کردند که این پروژه هشت سال طول کشیده و بلافاصله پس از اتمام Super Mario Odyssey آغاز شده است.
موتوکورا توضیح داد که ابتدا این بازی برای نینتندو سوییچ اصلی در نظر گرفته شده بود، اما تیم تصمیم گرفت از فناوری voxel برای تخریب محیطی استفاده کند که سختافزار سوییچ اصلی از پس آن برنمیآمد. این چرخه توسعه طولانی و تمرکز اولیه بر Switch اصلی ممکن است دلیلی باشد که بازی از FSR 1 قدیمی به جای نسخههای مدرنتر فناوری مانند DLSS استفاده میکند.
پست های بیشتر
تاریخ انتشار بازی Hollow Knight: Silksong اعلام شد
30 مرداد 14040اخبار, ویدیو, رویداد GAMESCOMnintendopcplaystationxboxنمایش گیمپلی دمو Resident Evil Requiem در گیمزکام 2025
30 مرداد 14040اخبار, ویدیو, رویداد GAMESCOMpcplaystationxboxانیمه Sekiro: No Defeat معرفی شد؛ اقتباسی از Sekiro: Shadows Die Twice
29 مرداد 14040اخبار, ویدیو, رویداد GAMESCOMتریلر داستانی جدید Ghost of Yōtei و معرفی حالت کوآپ Legends
29 مرداد 14040اخبار, ویدیو, رویداد GAMESCOMplaystation