بتلفیلد 6 بدون Ray Tracing با تمرکز بر عملکرد روان عرضه میشود

پلتفرمها
به اشتراک گذاری پست

Battlefield 6، جدیدترین قسمت از سری شوتر محبوب EA، با تصمیم غیرمنتظره کنار گذاشتن ray tracing در زمان عرضه، سرفصل اخبار گیمینگ شده است. کریستین بول، مدیر فنی استودیوی Ripple Effect، در مصاحبهای با Comicbook.com اعلام کرد که این تصمیم برای تمرکز بر بهینهسازی و عملکرد روان روی سختافزارهای مختلف گرفته شده است. در حالی که بازی از فناوریهای پیشرفتهای مانند DLSS 4، FSR 4 و XeSS 2 پشتیبانی میکند، EA اولویت را به دسترسیپذیری و تجربهای بدون لگ برای همه بازیکنان داده است.
بول در مصاحبه توضیح داد:
ما ray tracing را در زمان عرضه نخواهیم داشت و در آینده نزدیک هم برنامهای برای آن نداریم. هدف ما تمرکز بر عملکرد بود تا بازی برای تنظیمات پیشفرض و کاربران عادی بهینه شود.
این تصمیم با توجه به تجربه Battlefield 2042، که به دلیل مشکلات عملکرد در زمان عرضه مورد انتقاد قرار گرفت، منطقی به نظر میرسد. برخلاف Battlefield V که در سال 2018 با ray tracing پیشگام تبلیغات کارتهای گرافیک NVIDIA GeForce RTX 2000 بود، Battlefield 6 منابع خود را به جای جلوههای بصری پرهزینه، صرف اجرای پایدار روی سختافزارهای متنوع کرده است.
این رویکرد به EA اجازه داده تا بازی را برای بازیکنانی با سیستمهای متوسط و حتی زیر حداقل سیستم پیشنهادی قابلاجرا کند. تریلر اخیر نسخه PC ویژگیهایی مانند رزولوشن 4K، نرخ فریم نامحدود، پشتیبانی از نمایشگرهای فوق عریض و بیش از 600 گزینه تنظیمات گرافیکی و دسترسیپذیری را به نمایش گذاشت. فناوریهای NVIDIA DLSS 4، AMD FSR 4 و Intel XeSS 2 به بازیکنان امکان میدهد بدون ray tracing به کیفیت بصری بالا و عملکرد روان دست یابند. حالت Portal و مرورگر سرور نیز در این تریلر معرفی شدند که تجربهای شخصیسازیشده را نوید میدهند. حداقل سیستم موردنیاز شامل RTX 2060 برای 1080p و 30 فریم در ثانیه و سیستم پیشنهادی RTX 3060 Ti برای 60 فریم در ثانیه است، که برای یک بازی AAA در سال 2025 بسیار مناسب است.
بتای Battlefield 6 در اواسط مرداد 1404 برگزار شد و با حضور بیش از 520,000 بازیکن همزمان، رکوردی بیسابقه ثبت کرد که حتی از Call of Duty پیشی گرفت. این بتا گیمپلی ترکیبی (combined arms) و تخریب در مقیاس بزرگ را تست کرد و عملکردی پایدار با 60 فریم در ثانیه روی PS5 و Xbox Series X/S نشان داد. دور بعدی تستهای Battlefield Labs روی گیمپلی ترکیبی و رابط کاربری مرورگر سرور در حالت Portal تمرکز خواهد داشت، که تعهد EA به بهبود تجربه کاربری را نشان میدهد.
Battlefield 6 در 18 مهر 1404 (10 اکتبر 2025) برای PC، PS5 و Xbox Series X/S عرضه خواهد شد. این بازی با کنار گذاشتن ray tracing و تمرکز بر عملکرد، در تلاش است تا جایگاه سری را در برابر رقیبی مانند Call of Duty: Black Ops 7، که در 23 آبان 1404 عرضه میشود، تقویت کند.
پست های بیشتر
یوبیسافت روی پروژه جدیدی از Rayman کار میکند
12 شهریور 14040اخبارمشخصات سیستم PC و جزئیات اولیه Lords of the Fallen 2 منتشر شد
12 شهریور 14040اخبارpcplaystationxboxبازی Resident Evil Requiem از Village ترسناکتر خواهد بود
8 شهریور 14040اخبارpcplaystationxboxاسکینهای Call of Duty: Black Ops 6 به Black Ops 7 منتقل نمیشوند
6 شهریور 14040اخبارpcplaystationxbox