نینتندو سوییچ 2: استفاده از فناوری مشابه DLSS برای ارتقاء کیفیت بصری
پلتفرمها
به اشتراک گذاری پست
شرکت نینتندو اخیراً پتنتی ثبت کرده است که نشان میدهد کنسول آیندهای این شرکت، احتمالاً نینتندو سوییچ 2، از فناوری مشابه DLSS انویدیا برای ارتقاء وضوح تصاویر بهره خواهد برد. این فناوری با استفاده از شبکههای عصبی مصنوعی، تصاویر با وضوح پایینتر را به کیفیت بالاتر تبدیل میکند، بدون اینکه نیاز به پردازش سنگینتری باشد.
بر اساس این پتنت، کنسول جدید قادر خواهد بود تصاویر با وضوح 540p را به 1080p ارتقاء دهد. این رویکرد نه تنها کیفیت بصری بازیها را بهبود میبخشد، بلکه امکان کاهش حجم فایلهای بازی را نیز فراهم میکند. به عنوان مثال، بازیهایی که در حالت عادی با تکسچرهای 4K به 60 گیگابایت فضا نیاز دارند، میتوانند با تکسچرهای 1080p به 20 گیگابایت کاهش یابند و سپس با استفاده از فناوری ارتقاء وضوح در کنسول، به کیفیت بالاتر دست یابند.
این اقدام نینتندو میتواند به کاهش هزینههای تولید کارتریجهای بازی کمک کند، زیرا کارتریجهای با ظرفیت بالاتر هزینهی بیشتری دارند. با این فناوری، بازیهای با کیفیت بالا میتوانند روی کارتریجهای با ظرفیت کمتر و هزینهی پایینتر عرضه شوند.
با توجه به شایعات موجود، انتظار میرود نینتندو در آیندهی نزدیک کنسول جدید خود را معرفی کند. این پتنت نشاندهندهی تلاش نینتندو برای بهبود تجربهی کاربری و کاهش هزینهها در نسل بعدی کنسولهای بازی است.
پست های بیشتر
سیستم مورد نیاز بازی DOOM: The Dark Ages اعلام شد
6 بهمن 14030اخبارpcplaystationxboxبازی DOOM: The Dark Ages حالت مولتی پلیر نخواهد داشت
5 بهمن 14030اخبارpcplaystationxboxنینجا گایدن 4: بازگشت به دنیای تاریک با ویژگیهای جدید
5 بهمن 14030اخبارpcplaystationxboxسیستم مورد نیاز South of Midnight مشخص شد
5 بهمن 14030اخبارpcxbox