جزئیات نسخه PS5 Pro بازی Ghost of Yotei

پلتفرمها
به اشتراک گذاری مطلب

استودیو Sucker Punch در بازی Ghost of Yōtei از توان سختافزاری PS5 Pro نه برای افکتهای پرزرقوبرق، بلکه برای خلق نورپردازی طبیعیتر و واقعیتر استفاده کرده است.
به گفتهی آدریان بنتلی، کارگردان برنامهنویسی بازی در PlayStation Blog، تیم توسعه، سیستم نورپردازی ویژهای طراحی کرده که نورهای از پیشپردازششده (baked lighting) را با فناوری روشنایی با رهگیری پرتو (RTGI) ترکیب میکند تا سایهها و بازتابهای هر صحنه طبیعیتر به نظر برسند.
برای اجرای روان این فناوری در زمان واقعی (real-time)، آنها ساختار انتقال دادهها یا همان streaming mesh را بازسازی کردهاند تا موتور بازی بتواند اطلاعات مرتبط با ray-tracing را بهصورت پویا و سریع از حالت فشرده خارج کند.
نتیجه این تلاشها روی PS5 Pro این است که نورپردازی RTGI حتی در نرخ 60 فریم بر ثانیه فعال میماند، بدون افت عملکرد محسوس.
بنتلي گفت:
با استفاده از سختافزار ray tracing کارآمدتر PS5 Pro، بازیکنان میتوانند RTGI را در 60 فریم بر ثانیه روی کنسولهای Pro فعال کنند.
در بخش کیفیت تصویر، Ghost of Yōtei از سیستم بازسازی وضوح پویا (Dynamic Resolution Pipeline) استفاده میکند تا بتواند از فناوری PSSR در PS5 Pro بهره ببرد. این فناوری نسبت به روشهای ارتقای تصویر قبلی استودیو، به دادههای کمتری نیاز دارد اما نتیجهی بسیار تمیزتری ارائه میدهد. با استفاده از تکنیکهایی مثل conservative rasterization، بازی میتواند جزئیات دقیقترِ عناصری مثل ذرات ریز، برگها و بافت معماری را واضحتر نمایش دهد. در نتیجه، هنگام حرکت سریع دوربین، تصویر ثبات و شفافیت بیشتری دارد و افت کیفیت بهمراتب کمتر احساس میشود.
زمان لودینگ بازی در نسخه پلی استیشن 5 پرو بهشدت بهینهسازی شده است؛ دادههای محیط از قبل پردازش میشوند تا هر منطقه از نقشه فقط با چند بار خواندن کوچک از SSD بارگذاری شود و نیازی به patchهای سنگین نباشد. در زمان لود، موتور بازی فقط بافتها (texture mips) و مدلهای سهبعدی موردنیاز برای فریم اول را میخواند و بقیه دادهها را بهصورت لحظهای (stream) بارگذاری میکند. استودیو Sucker Punch از همین سیستم در مراحل توسعه داخلی استفاده میکند تا زمانهای fast travel و راهاندازی بازی در حد ممکن کوتاه باقی بماند.
Ghost of Yōtei در 10 مهر 1404 (2 اکتبر 2025) منتشر شد و این بهینهسازیها آن را برای PS5 Pro ایدهآل میکنند.
مطالب بیشتر
توسعه ریمیک Resident Evil 0 هنوز ادامه دارد
29 مهر 1404اخبار
nintendopcplaystationxboxانتشار فیلم اقتباسی از Horizon Zero Dawn در 2027
27 مهر 1404اخبار
بازی The Crew 2 بالاخره حالت آفلاین گرفت
27 مهر 1404اخبار
pcplaystationxboxپارت سوم ریمیک Final Fantasy 7 تجربه جدیدی ارائه میدهد
25 مهر 1404اخبار
nintendopcplaystationxbox