جزئیات جدید از DOOM: The Dark Ages – مقیاس مراحل، سلاحهای جدید و الهامگیری از Batman

پلتفرمها
به اشتراک گذاری پست

بازی DOOM: The Dark Ages که در تاریخ 25 اردیبهشت 1404 (15 می 2025) منتشر خواهد شد، قرار است بزرگترین مراحل تاریخ این فرنچایز را ارائه دهد. طبق گفتههای Hugo Martin، کارگردان بازی، مراحل در این نسخه به گونهای طراحی شدهاند که فضای بیشتری برای حرکات تاکتیکی مانند Circle-Strafing (حرکت چرخشی برای جاخالی دادن از حملات شیاطین) فراهم کنند.
او توضیح داد که هر مرحله تقریباً یک ساعت گیمپلی خواهد داشت، اما بازیکنان میتوانند با کشف اسرار بازی، زمان بیشتری را در هر مرحله سپری کنند.
ما نمیخواهیم مراحل بازی بیش از حد طولانی شوند یا حس یکنواختی ایجاد کنند. نقطه تعادل، حدود یک ساعت برای هر مرحله است، اما بازیکنانی که دنبال کشف همه چیز باشند، میتوانند تجربهای طولانیتر داشته باشند.
تنوع محیطی در مراحل و طراحی دنیای بازی
بر اساس توضیحات Martin، مراحل بازی تنوع زیادی خواهند داشت. بهعنوان مثال، بازیکنان ممکن است در یک دانجن شروع کنند و سپس وارد یک منطقه بازتر و آزادتر شوند.
ما سعی داریم بازیکن حس کند که تنوع زیادی در محیطهای بازی وجود دارد. مثلاً یک مرحله ممکن است از یک فضای بسته و تنگ آغاز شود، اما در نیمه دوم، بازیکن وارد یک محیط وسیع و باز میشود.
سلاحهای جدید با الهام از ابزارهای شکنجهی قرون وسطایی
یکی از ویژگیهای برجستهی DOOM: The Dark Ages، استفاده از سلاحهایی است که از وسایل شکنجهی قرون وسطایی الهام گرفتهاند.
برای مثال:
- Rail Spike – ترکیبی از یک چکش و یک میخ بزرگ که برای نابود کردن دشمنان استفاده میشود.
- سلاحی که برای شکستن استخوانهای دشمنان طراحی شده است.
یکی از دلایلی که ژانر فانتزی قرون وسطایی را انتخاب کردیم، این بود که بتوانیم سلاحهایی تاریکتر و وحشیانهتر طراحی کنیم. وقتی به دوران قرون وسطی فکر میکنید، ابزارهای شکنجه، طناب، زنجیر و نیزه در ذهنتان شکل میگیرد، و ما دقیقاً همین حس را به بازی آوردهایم.
الهامگیری Doom Slayer از Batman در The Dark Knight
Martin همچنین تأیید کرد که طراحی Doom Slayer در این نسخه، از نسخهی فرانک میلر از Batman در کمیک The Dark Knight الهام گرفته است.
کمیک مورد علاقهی من همیشه The Dark Knight اثر فرانک میلر بوده است. در آن کمیک، بتمن بهعنوان یک تانک قدرتمند نشان داده میشود، عظیم، شکستناپذیر و مسلح به ابزارهای کشنده. ما هم تصمیم گرفتیم Doom Slayer را با همین فلسفه بسازیم؛ نسخهای سنگینتر، قویتر و بیرحمتر از همیشه.
بدون حالت چندنفره، اما با محتویات جانبی متنوع
DOOM: The Dark Ages مانند نسخههای قبلی خود یک کمپین داستانی شدیداً اکشن و خشن ارائه میدهد، اما برخلاف برخی از عناوین پیشین، هیچ بخش چندنفرهای نخواهد داشت. Marty Stratton، تهیهکنندهی اجرایی بازی، تأیید کرد که این تصمیم از ابتدای توسعه گرفته شده بود تا تیم بتواند روی جزئیات بیشتر مانند مینیگیمها و گیمپلی مکانیزه تمرکز کند.
DOOM: The Dark Ages برای PC، PS5 و Xbox Series X/S منتشر خواهد شد.
پست های بیشتر
بازی Exodus در سال 2026 منتشر میشود
3 اسفند 14030اخبارpcplaystationxboxآپدیت جدید Indiana Jones and the Great Circle منتشر شد – پشتیبانی از DLSS 4 و بهبودهای گرافیکی
3 اسفند 14030اخبارpcplaystationxboxاستودیو Saber Interactive روی یک بازی AAA جدید از Hasbro کار میکند
3 اسفند 14030اخباربازی Tales of the Shire: A The Lord of the Rings Game بار دیگر تاخیر خورد
3 اسفند 14030اخبارpcplaystationxbox