جزئیات جدید از DOOM: The Dark Ages – مقیاس مراحل، سلاح‌های جدید و الهام‌گیری از Batman

3 اسفند 1403
جزئیات جدید از DOOM: The Dark Ages – مقیاس مراحل، سلاح‌های جدید و الهام‌گیری از Batman

به اشتراک گذاری مطلب

برای استفاده بخش یا کل محتوای مطلب زیر از طریق فرم موجود در صفحه تماس با ما اقدام فرمایید.
تبلیغات

بازی DOOM: The Dark Ages که در تاریخ 25 اردیبهشت 1404 (15 می 2025) منتشر خواهد شد، قرار است بزرگ‌ترین مراحل تاریخ این فرنچایز را ارائه دهد. طبق گفته‌های Hugo Martin، کارگردان بازی، مراحل در این نسخه به گونه‌ای طراحی شده‌اند که فضای بیشتری برای حرکات تاکتیکی مانند Circle-Strafing (حرکت چرخشی برای جاخالی دادن از حملات شیاطین) فراهم کنند.

او توضیح داد که هر مرحله تقریباً یک ساعت گیم‌پلی خواهد داشت، اما بازیکنان می‌توانند با کشف اسرار بازی، زمان بیشتری را در هر مرحله سپری کنند.

ما نمی‌خواهیم مراحل بازی بیش از حد طولانی شوند یا حس یکنواختی ایجاد کنند. نقطه تعادل، حدود یک ساعت برای هر مرحله است، اما بازیکنانی که دنبال کشف همه چیز باشند، می‌توانند تجربه‌ای طولانی‌تر داشته باشند.

تنوع محیطی در مراحل و طراحی دنیای بازی

بر اساس توضیحات Martin، مراحل بازی تنوع زیادی خواهند داشت. به‌عنوان مثال، بازیکنان ممکن است در یک دانجن شروع کنند و سپس وارد یک منطقه بازتر و آزادتر شوند.

ما سعی داریم بازیکن حس کند که تنوع زیادی در محیط‌های بازی وجود دارد. مثلاً یک مرحله ممکن است از یک فضای بسته و تنگ آغاز شود، اما در نیمه دوم، بازیکن وارد یک محیط وسیع و باز می‌شود.

سلاح‌های جدید با الهام از ابزارهای شکنجه‌ی قرون وسطایی

یکی از ویژگی‌های برجسته‌ی DOOM: The Dark Ages، استفاده از سلاح‌هایی است که از وسایل شکنجه‌ی قرون وسطایی الهام گرفته‌اند.

برای مثال:

  • Rail Spike – ترکیبی از یک چکش و یک میخ بزرگ که برای نابود کردن دشمنان استفاده می‌شود.
  • سلاحی که برای شکستن استخوان‌های دشمنان طراحی شده است.

یکی از دلایلی که ژانر فانتزی قرون وسطایی را انتخاب کردیم، این بود که بتوانیم سلاح‌هایی تاریک‌تر و وحشیانه‌تر طراحی کنیم. وقتی به دوران قرون وسطی فکر می‌کنید، ابزارهای شکنجه، طناب، زنجیر و نیزه در ذهنتان شکل می‌گیرد، و ما دقیقاً همین حس را به بازی آورده‌ایم.

الهام‌گیری Doom Slayer از Batman در The Dark Knight

Martin همچنین تأیید کرد که طراحی Doom Slayer در این نسخه، از نسخه‌ی فرانک میلر از Batman در کمیک The Dark Knight الهام گرفته است.

کمیک مورد علاقه‌ی من همیشه The Dark Knight اثر فرانک میلر بوده است. در آن کمیک، بتمن به‌عنوان یک تانک قدرتمند نشان داده می‌شود، عظیم، شکست‌ناپذیر و مسلح به ابزارهای کشنده. ما هم تصمیم گرفتیم Doom Slayer را با همین فلسفه بسازیم؛ نسخه‌ای سنگین‌تر، قوی‌تر و بی‌رحم‌تر از همیشه.

بدون حالت چندنفره، اما با محتویات جانبی متنوع

DOOM: The Dark Ages مانند نسخه‌های قبلی خود یک کمپین داستانی شدیداً اکشن و خشن ارائه می‌دهد، اما برخلاف برخی از عناوین پیشین، هیچ بخش چندنفره‌ای نخواهد داشت. Marty Stratton، تهیه‌کننده‌ی اجرایی بازی، تأیید کرد که این تصمیم از ابتدای توسعه گرفته شده بود تا تیم بتواند روی جزئیات بیشتر مانند مینی‌گیم‌ها و گیم‌پلی مکانیزه تمرکز کند.

DOOM: The Dark Ages برای PC، PS5 و Xbox Series X/S منتشر خواهد شد.

تبلیغات


مطالب بیشتر

  • نتفلیکس شرکت برادران وارنر را به قیمت 82.7 میلیارد دلار خرید

    15 آذر 1404
    اخبار
    نتفلیکس شرکت برادران وارنر را به قیمت 82.7 میلیارد دلار خرید
  • تاریخ انتشار بازی Replaced بالاخره مشخص شد

    14 آذر 1404
    اخبار
    تاریخ انتشار بازی Replaced بالاخره مشخص شد
    pc
    xbox
  • بازی Expedition 33 بزرگ‌ترین لانچ تردپارتی تاریخ گیم پس شد

    14 آذر 1404
    اخبار
    بازی Expedition 33 بزرگ‌ترین لانچ تردپارتی تاریخ گیم پس شد
    pc
    xbox
  • تست محتوای جدید Battlefield 6 در Battlefield Labs

    12 آذر 1404
    اخبار
    تست محتوای جدید Battlefield 6 در Battlefield Labs
    pc
    playstation
    xbox

دیدگاه‌ها (0)

لطفا برای ثبت دیدگاه وارد حساب کاربری خود شوید.

در خبرنامه
بازیکاچوبازیکاچو
عضو شو

تمامی اخبار و مقالات جدید مستقیم به ایمیلت فرستاده میشه، هر وقت هم خواستی عضویتت رو راحت لغو کن.

بازیکاچو

کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب بازیکاچو تنها با کسب مجوز امکان پذیر است.