جزئیات منتشر شده از بازی DOOM: The Dark Ages، انتشار در سال 2025
پلتفرمها
به اشتراک گذاری پست
بالاخره بازی DOOM: The Dark Ages پس از شایعات زیاد، به صورت رسمی معرفی شد و قرار است در سال 2025 منتشر شود. همچنین تایید شد که بازی در روز اول عرضه به Game Pass می آید. اولین تریلر گیم پلی بازی را در ادامه مشاهده کنید.
کارگردان بازی DOOM: The Dark Ages، هوگو مارتین، فاش کرد که این بازی بیشتر به عنوان یک جایگزین برای DOOM اصلی طراحی شده است، نه به عنوان دنباله ای برای DOOM Eternal. مارتین در مصاحبه ای با GamesRadar در مورد اینکه چگونه بازی DOOM: The Dark Age کاملاً متفاوت از نسخه قبلی خود است صحبت کرد.
یکی از عوامل کلیدی در مورد مقابله با دیمن ها در DOOM: The Dark Ages این واقعیت است که تیراندازی در این بازی تا حد زیادی به DOOM اصلی نزدیک است. این بدان معناست که حرکت و حمله های دشمن به اندازه کافی کند است که به بازیکن اجازه جاخالی دادن از آن ها و حرکت به سمت دشمن را میدهد.
مارتین در ادامه صحبت کرد که چگونه DOOM: The Dark Ages بر روی دادن دشمنان بیشتری به بازیکنان برای کشتن در محیط های بزرگتر تمرکز می کند. او تفاوت بین دو بازی DOOM Eternal و DOOM: The Dark Ages را به تغییر از یک جت جنگنده F22 به یک تانک آبرامز تشبیه می کند.
مارتین گفت: "اگر شما یک جت جنگنده F22 در DOOM Eternal بودید، این بار ما می خواستیم که شما مانند یک تانک آبرامز رفتار کنید. این بدان معناست که شما قدرتمندتر و با حرکات اضافی کمتر هستید. این سیستم مبارزه برای بازیکنان جدید(کسانی که تنها DOOM Eternal را تجربه کرده اند) ممکن است کمی متفاوت به نظر برسد. اما برای طرفداران قدیمی این سری و افرادی که بازی اصلی DOOM را بازی کرده اند، کاملا آشنا و جذاب خواهد بود."
مارتین توضیح داد که بازیکنان متوجه خواهند شد که در DOOM: The Dark Ages بسیار کندتر و در عین حال سنگین تر و قدرتمندتر هستند. این استودیو بر حرکات زمینی بیشتر تاکید خواهد کرد و بازیکنان را برای هدف گیری دقیق تر تشویق می کند.
مارتین در ادامه صحبت کرد که چگونه DOOM: The Dark Ages با فضاهای مسطح و بزرگی که توسط دشمنان انبوه پر شده است ساخته شده است و بازیکنان باید برای باز کردن راه خود با دیمن های بیشتری مقابه کنند.
تعداد زیاد دشمنان برای مبارزه بازیکنان از این واقعیت ناشی می شود که id Software توانسته هوش مصنوعی را در بازی خود تا حد باورنکردنی بهینه کند. مارتین حتی میگوید که فکر نمیکند دیگر محدودیتی برای تعداد هیولاهایی که میتوانند در نبرد باشند وجود داشته باشد.
او گفت: "حتی فکر نمیکنم برای تعداد هوش مصنوعی روی صفحه محدودیتی وجود داشته باشد، . من هنوز منتظر شنیدن نه از برنامه نویسان هستم و آنها یکبار هم آن را نگفته اند. به نظر میرسد که از نظر فناوری، ما این قدرت را پیدا کردهایم که بهترین بازی خود را بسازیم. دو بازی اخیر DOOM که مجدداً منتشر شدهاند، بر همین اساس بودهاند. ما مطمئناً در گذشته محدودیتهایی داشتیم و در حال حاضر آن ها وجود ندارند. ما با هر بازی سعی می کنیم از موفقیت ها و ضعف ها بازی اخیر درس بگیریم."
مارتین همچنین در مورد برخی از سلاحهای DOOM: The Dark Ages صحبت کرد و اینکه چگونه آنها تغییر بزرگی نسبت به آنچه که بازیکنان با DOOM (2016) و DOOM Eternal به آن عادت داشتند، ایجاد میکنند. به طور خاص، Shield Saw، که در تریلر رونمایی بازی شاهد آن بودیم، بخش بزرگی از DOOM: The Dark Ages خواهد بود.
DOOM: The Dark Ages در سال 2025 برای PC، PS5 و Xbox Series X/S عرضه خواهد شد.
پست های بیشتر
سیستم مورد نیاز بازی Call of Duty: Black Ops 6 مشخص شد
25 مهر 14030اخبار, ویدئوpcplaystationxboxجزئیات جدید منتشر شده از کمپین Call of Duty: Black Ops 6
21 مهر 14030اخبار, ویدئوpcplaystationxboxریمیک سایلنت هیل 2 در سراسر جهان در دسترس قرار گرفت
18 مهر 14030اخبار, ویدئوpcplaystationاولین بسته الحاقی استارفیلد، با عنوان Shattered Space منتشر شد
11 مهر 14030اخبار, ویدئوpcxbox