هیدئو کوجیما: Death Stranding 2 شاهکار من است

پلتفرمها
به اشتراک گذاری مطلب

هیدئو کوجیما، خالق سری Metal Gear، در ویدیویی جدید از Wired به پرسشهای طرفداران پاسخ داد و Death Stranding 2: On the Beach را «شاهکار» خود نامید. او توضیح داد که همیشه آخرین پروژهاش را بهترین کار خود میداند، و حالا این عنوان متعلق به Death Stranding 2 است.
کوجیما در پاسخ به اینکه چه چیزی یک بازی را «خوب» میکند، گفت:
عشق خالق به اثر کلید اصلی است. اما چون بازیها تعاملی هستند، آزادی عمل بازیکن اهمیت زیادی دارد. مثلا اگر آیتمی برای یک هدف خاص طراحی شده، بازیکن ممکن است فکر کند میتواند از آن به روش دیگری هم استفاده کند. وقتی امتحان میکند و کار میکند، حس فوقالعادهای دارد. وقتی راههای بیشتری را کشف میکند و میبیند آنها هم پیشبینی شدهاند، این همان آزادی است که بازی را خاص میکند.
او افزود که یک بازی خوب باید بازیکن را به جهانش جذب کند:
بازی باید طوری باشد که دلت بخواهد به آن برگردی. وقتی شب بازی را خاموش میکنی و روز بعد به مدرسه یا محل کار میروی، باید مشتاق بازگشت به آن جهان باشی. جهانی که در آن میتوانی متفاوت از خود واقعیات باشی و کارهایی کنی که در زندگی واقعی نمیتوانی.
وقتی یک توسعهدهنده آماتور پرسید چگونه میتوان بازیای ساخت که «هرگز قدیمی نشود» و ارزش تکرار داشته باشد، کوجیما گفت داستان بهتنهایی کافی نیست. جهان، کنترلها و حس غوطهوری هم مهم هستند تا بازیکن بخواهد در آن فضا بماند.
درباره آینده، کوجیما از علاقهاش به خلق ژانرهای جدید صحبت کرد:
نمیخواهم روی ژانرهای موجود تمرکز کنم. دوست دارم ژانر جدیدی خلق کنم، شاید در ژانر علمیتخیلی فضایی، چون عاشق فضا هستم. وسترن یا داستانهای تاریخی هم جذابند، ولی اینها قبلا وجود داشتهاند.
استودیو Kojima Productions اکنون روی دو پروژه کار میکند: بازی ترسناک OD و بازی جاسوسی Physint. بازی Death Stranding 2 که اوایل 2025 منتشر شد، فعلا فقط برای PS5 در دسترس است.
کوجیما بار دیگر نشان داد چرا یکی از خلاقترین ذهنهای صنعت بازی است، و طرفداران منتظرند ببینند چگونه دوباره این رسانه را بازتعریف میکند.



