مشکلات توسعه Battlefield جدید: تکلیف کمپین تکنفره چه میشود؟

پلتفرمها
به اشتراک گذاری پست

بر اساس گزارش جامع Ars Technica، توسعه بازی بعدی Battlefield با اسم رمز Glacier با مشکلات متعددی روبهرو بوده است. این مشکلات بهویژه در بخش کمپین تکنفره این عنوان آشکار شدهاند.
کمپین تکنفره Glacier ابتدا توسط استودیوی Ridgeline Games در حال توسعه بود، اما این استودیو نتوانست به نقاط عطف مورد انتظار دست یابد. طبق گزارش، مدیران ارشد پروژه از پیشرفت Ridgeline ناراضی بودند. در نهایت، این استودیو در فوریه 2024 تعطیل شد و توسعه کمپین به استودیوهای Criterion، DICE و Motive واگذار گردید.
منابع آگاه گزارش دادهاند که Ridgeline با چالشهای متعددی مواجه بود، از جمله تلاش برای گسترش تیم توسعه. یکی از اعضای تیم اظهار داشت:
آنها مدام بودجه ما، یعنی ماههای کاری پرسنل، را جابهجا میکردند. ما سعی داشتیم با منابع کمتر، کارهای بیشتری انجام دهیم.
علاوه بر این، نبود بازبینیهای داخلی منظم و بررسیهای دقیق باعث شد وضعیت واقعی پروژه تا زمان بازبینی نهایی که به تعطیلی استودیو منجر شد، پنهان بماند.
پس از انتقال توسعه به استودیوهای دیگر، منبعی اعلام کرد:
تقریباً هیچچیز از دو سال کار Ridgeline باقی نمانده بود که بتوان روی آن ساخت. بنابراین، تیمهای جدید مجبور شدند تقریباً همهچیز را از صفر و در همان محدودیتهای زمانی انتشار بازی بازسازی کنند.
در حالی که پروژه Glacier بهطور کلی درسیستم ارزیابی مراحل توسعه داخلی EA، معروف به "gates - دروازهها"، پیشرفت کندی داشته و تا می 2025 تنها به دروازه سوم رسیده، کمپین تکنفره همچنان بهطور قابلتوجهی عقب است. این در حالی است که حالتهای چندنفره مانند Conquest و Rush، که سری Battlefield به آنها شناخته میشود، حداقل به مرحله آلفا رسیدهاند.
توسعه این بازی توسط چندین استودیو بهصورت مشترک انجام میشود، اما گزارشها از تنشهایی بین این استودیوها حکایت دارند. بخشی از این تنشها به تفاوتهای فرهنگی بین تیمهای سوئدی DICE و رهبری آمریکایی پروژه بازمیگردد. یکی از توسعهدهندگان اظهار داشت:
DICE بهعنوان یک استودیوی سوئدی، رویکردی فروتنانهتر دارد و میخواهد بهترین تجربه بازی را خلق کند. اما وقتی تحت مدیریت EA هستید، باید انتظارات مالی را برای حداکثر سودآوری در نظر بگیرید.
اعضای تیمهای اروپایی از دستورات مستقیم مدیران غیراروپایی برای توسعه Battlefield، که توسط DICE خلق شده، ابراز نارضایتی کردهاند. در مقابل، کارکنان آمریکایی این مسائل را کمتر مشکلساز دانسته و مشکلات را بیشتر به دردسرهای رشد پروژه نسبت دادهاند. ناکامی Battlefield 2042 در برآورده کردن انتظارات داخلی EA نیز به مشکلات توسعه Glacier افزوده است.
Glacier که برای انتشار در سال مالی 2026 (تا آوریل 2026) برنامهریزی شده، همچنان در مراحل بحرانی توسعه قرار دارد.
پست های بیشتر
مایکروسافت شایعه بازنشستگی فیل اسپنسر را تکذیب کرد
13 تیر 14040اخبارpcxboxبازی WWE 2K25 برای Nintendo Switch 2 عرضه میشود
12 تیر 14040اخبارnintendoنسخه بعدی Ghost Recon پاییز وارد فاز آلفا میشود
11 تیر 14040اخبارpcplaystationxboxجزئیات جدید Call of Duty: Black Ops 7؛ حالتهای Skirmish و Overload
11 تیر 14040اخبارpcplaystationxbox