بهترین بازی جهانباز اکشن-ماجراجویی در ژاپن فئودال کدام است؟

پلتفرمها
به اشتراک گذاری پست

پس از عرضهی بازی جدید سری اساسین کرید یعنی Assassin’s Creed Shadows، عده زیادی این بازی را با عناوینی مثل Ghost of Tsushima و Rise of the Ronin مقایسه میکردند، چرا که هر سه بازی به عنوان عناوین جهانباز اکشن-ماجراجویی که در ژاپن فئودال روایت میشوند و بر پایهی مبارزات، مخفیکاری و پیمایش در محیط ساخته شدهاند، شباهتهای زیادی دارند. در این مقاله، بررسی خواهیم کرد که هر یک از این بازیها در بخشهای مختلف چگونه عمل کردهاند.
طراحی دنیای بازی

برنده: Ghost of Tsushima
طراحی دنیای بازی یکی از مهمترین عناصر در هر سه عنوان است، اما این به این معنا نیست که همگی در این بخش عملکرد یکسانی دارند. Rise of the Ronin در این زمینه کمی معمولی به نظر میرسد و به دلیل طراحی نسبتاً ایستا و کمتحرک، تجربهی اکتشاف در آن چندان جذاب نمیشود. اما در مورد Assassin’s Creed Shadows و Ghost of Tsushima رقابت نزدیکتر است.
با این حال، اگر بخواهیم یک برنده را انتخاب کنیم، باید به Ghost of Tsushima اشاره کنیم. در حالی که نقشهی شدوز زیبا و پویا است و به لطف سیستم تغییر فصول حس زنده بودن را منتقل میکند، اما دنیای سوشیما سطحی بالاتر دارد. این بازی به لطف فضاسازی فوقالعاده، محتوای جانبی جذاب و دنیایی که بهطور طبیعی بازیکن را درگیر خود میکند، برتری محسوسی نسبت به رقبا دارد.
طراحی بصری

برنده: Ghost of Tsushima
Rise of the Ronin در این بخش عملکرد چندان درخشانی ندارد. اگرچه مناظری زیبا را در برخی لحظات به نمایش میگذارد، اما از نظر فنی با مشکلات زیادی مواجه است. در مقابل، Assassin’s Creed Shadows و Ghost of Tsushima نهتنها دارای طراحی هنری چشمنواز هستند، بلکه از لحاظ فنی نیز عملکرد بسیار خوبی دارند.
در نهایت، Ghost of Tsushima بار دیگر برتری خود را نشان میدهد. ترکیب رنگهای زنده و مناظر طبیعی فوقالعاده، دنیای این بازی را به یکی از بهیادماندنیترین محیطهای جهانباز در سالهای اخیر تبدیل کرده است. اساسین شدوز نیز تلاش کرده تا از سبک بصری سوشیما الهام بگیرد، اما همچنان نمیتواند برتری را از آن خود کند.
پیمایش در محیط

برنده: Assassin’s Creed Shadows
بر خلاف دو بخش قبلی، اینجا Ghost of Tsushima ضعیفترین عملکرد را دارد. اگرچه حرکت در دنیای آن لذتبخش است، اما مکانیکهای حرکتی محدودی دارد. در مقابل، Rise of the Ronin با وجود کاستیهای دیگرش، در این بخش کمی بهتر عمل کرده است. قابلیتهایی مانند اسب، گلایدر و قلاب، کاوش در محیط را سرگرمکنندهتر میکنند.
اما برندهی واقعی این بخش، Assassin’s Creed Shadows است. این فرنچایز همیشه در بخش پارکور و حرکت در محیط پیشرو بوده است و Shadows یکی از بهترین نسخههای آن از این نظر محسوب میشود. نااوئه (Naoe)، یکی از چابکترین و سریعترین شخصیتهای مجموعهی AC است و ابزارهایی مانند قلاب، پیمایش در محیط را سریعتر و دقیقتر از همیشه کردهاند.
مبارزات

برنده: Rise of the Ronin
در این بخش، هر سه بازی مبارزات تحسینبرانگیزی ارائه میدهند، اما هر کدام سبک متفاوتی دارند. Ghost of Tsushima با سیستم پری (Parry) و سبکهای مختلف مبارزه، عملکرد بسیار خوبی دارد. Assassin’s Creed Shadows نیز نسخهای پیشرفته از سیستم مبارزاتی Origins-Odyssey-Valhalla را ارائه میدهد.
با این حال، هیچکدام به پای Rise of the Ronin نمیرسند. تیم نینجا همیشه در طراحی مبارزات بیرقیب بوده است، و اینجا نیز با مبارزات روان، عمیق و در عین حال قابلدسترس، عملکرد درخشانی دارد. این بخش یکی از معدود نقاط قوت رونین است که بهراحتی برتری خود را نسبت به رقبا اثبات میکند.
مخفیکاری

برنده: Assassin’s Creed Shadows
مخفیکاری در هر سه بازی وجود دارد، اما تأکید هر کدام روی این بخش متفاوت است. Rise of the Ronin بیشتر روی مبارزات تمرکز دارد و کمتر به مخفیکاری اهمیت میدهد. اما Ghost of Tsushima و Assassin’s Creed Shadows رقابت نزدیکی در این زمینه دارند.
در نهایت، Shadows برندهی این بخش میشود. بعد از سالها، یوبیسافت بالاخره یک Assassin’s Creed ساخته که بیش از هر چیز روی مخفیکاری تمرکز دارد. ترکیب ابزارهای جدید، مکانیکهای بهبودیافته و سیستم نورپردازی داینامیک (الهامگرفته از Splinter Cell) باعث شده مخفیکاری در بازی اساسین کرید شدوز لذتبخشتر از همیشه باشد.
داستانسرایی

برنده: Ghost of Tsushima
این بخش کاملاً یکطرفه است. Rise of the Ronin داستان جذابی ندارد (بدون تعارف). Assassin’s Creed Shadows هم، علیرغم داشتن دو شخصیت اصلی قوی، در روایت داستان چندان تأثیرگذار نیست.
اما Ghost of Tsushima در این بخش عملکرد بینظیری دارد. از لحظات حماسی و صحنههای سینمایی گرفته تا شخصیتپردازی قوی و تمهای عمیق، همهی اینها باعث شدهاند که داستان این بازی یکی از بهترین روایتهای دنیای بازیهای ویدیویی باشد.
جمعبندی کلی
بهترین گزینه بدون شک Ghost of Tsushima خواهد بود
اگر بهدنبال یک بازی جهانباز اکشن-ماجراجویی در ژاپن فئودال هستید، گزینههای خوبی در اختیار دارید، اما همهی آنها در یک سطح نیستند.
- Rise of the Ronin ضعیفترین گزینه است. در حالی که در بخش مبارزات عملکرد فوقالعادهای دارد و در پیمایش هم نسبتاً خوب عمل میکند، اما در سایر بخشها کاملاً شکست میخورد.
- Assassin’s Creed Shadows تجربهای عالی برای علاقهمندان به مخفیکاری و پیمایش سریع در محیط است.
- اما اگر بخواهید فقط یکی از این بازیها را انتخاب کنید، بهترین گزینه بدون شک Ghost of Tsushima خواهد بود. این بازی در بیشترین دستهها پیروز شده یا در جایگاه دوم قرار گرفته است و تجربهای فراموشنشدنی ارائه میدهد.
با این حال، اگر فرصت داشتید، حتماً Assassin’s Creed Shadows را هم امتحان کنید، چرا که تجربهای متفاوت و لذتبخش در دنیای ژاپن فئودال ارائه میدهد.
سوالات متداول (FAQ)
بهترین بازی جهانباز با طراحی محیط ژاپنی کدام است؟
بازی Ghost of Tsushima بهعنوان بهترین بازی جهانباز با طراحی محیط ژاپنی شناخته میشود که دنیای زیبا و زندهای از ژاپن فئودالی را به نمایش میگذارد.
کدام بازی در بخش مبارزات و جنگ سامورایی از دیگر بازیها برتری دارد؟
بازی Rise of the Ronin در زمینه مبارزات و جنگ سامورایی برتری دارد و با سیستم مبارزات دقیق و جذاب خود توجه بسیاری از بازیکنان را جلب کرده است.
کدام بازی در زمینه مخفیکاری بهتر عمل کرده است؟
بازی Assassin’s Creed Shadows در زمینه مخفیکاری و ابزارهای متنوع خود عملکرد فوقالعادهای دارد و به یکی از بهترین تجربههای مخفیکاری در تاریخ سری Assassin’s Creed تبدیل شده است.
کدام بازی بهترین گرافیک و طراحی بصری را ارائه میدهد؟
بازی Ghost of Tsushima در زمینه گرافیک و طراحی بصری با رنگهای زنده و مناظر طبیعی بینظیر، یکی از بهترینهای صنعت بازیهای ویدیویی است.
داستان کدام بازی ژاپنی در این لیست از دیگر بازیها جذابتر است؟
بازی Ghost of Tsushima از نظر داستانسرایی و شخصیتپردازی، یکی از بهترین و جذابترین داستانها را در میان بازیهای ژاپنی ارائه میدهد.
پست های بیشتر
بهترین میکروفونهای گیمینگ در سال 2025
12 فروردین 14040مقاله15 نکته و ترفند ضروری برای بازیکنان The First Berserker: Khazan
7 فروردین 14040مقالهpcplaystationxboxراهنمای خرید مانیتور گیمینگ تا 15 میلیون (1404)
7 فروردین 14040مقالهpcبررسی و گیم پلی بازی Monster Hunter Wilds
6 فروردین 14040مقالهpcplaystationxbox