10 تفاوت Black Myth: Wukong از بازی های سولزلایک
پلتفرمها
به اشتراک گذاری پست
بازی Black Myth: Wukong از زمانی که در چهار سال پیش رونمایی شد، یکی از امیدوارکنندهترین عناوین مشابه به ژانر Soulslike به نظر میرسید که توسط فرام سافتور تولید نشده بود، اما پس از انتشار اطلاعات بیشتر در مورد این بازی اکشن RPG، مشخص شد که شباهت زیادی به بازی های سولزلایک ندارد. توسعهدهنده ووکونگ، Game Science، میگوید: "Black Myth: Wukong از چند جهت با عناوین سولزلایک مشترک خواهد بود، اما از جهات دیگر از فرمول تثبیت شده این ژانر منحرف می شود، گاهی اوقات این تفاوت ها واضح و گاهی اوقات هم نامحسوس است." در بازیکاچو، ما قصد داریم به چند مورد از این تفاوت ها بپردازیم.
مبارزات سریع تر
وقتی به ژانر سولزلایک و بازی هایی مثل دارک سولز و الدن رینگ فکر میکنید، بازیای در ذهنتان تداعی میشود که به طور کلی حول مبارزات آهستهتر با حرکات حساب شده میچرخد، اما Black Myth به دنبال آن است که در مبارزاتش و در تک تک حرکات بسیار سریعتر باشد.
ساختار خطی دنیای بازی
ژانر Soulslike عموما با مسیرهای پرپیچ و خم، مجموعه ای از میانبرها، مسیرهای پنهان، رازها و موارد این چنینی گرده خورده است. اما افسانه سیاه: ووکونگ به سمت دیگری می رود؛ اگرچه مسیرهای منشعب، اسرار، باس های مخفی و مواردی از این دست وجود خواهد داشت، اما از طرفی، بازی مبتنی بر ماموریت ها خواهد بود و نوع متفاوتی از تجربه را از دیدگاه اکتشاف ارائه میدهد.
سلاح های بازی Black Myth
این یکی دیگر از زمینههایی است که Black Myth: Wukong کاملا متفاوت از ژانر سولزلایک عمل کرده است، زیرا به جای تمرکز بر تنوع سلاح ها بازیکنان را تنها بر روی یک نوع از آنها متمرکز خواهد کرد و آن هم عصای Wukong است. از این نظر، Black Myth: Wukong بیشتر شبیه Bloodborne و Sekiro خواهد بود تا Soulslikeها، زیرا بازیکنان را به چالش می کشد تا به جای انتخاب های آزادانه و تغییر سلاح ها تلاش کنند تا با آنچه در اختیار دارند به مصاف دشمنان بروند.
در Black Myth دنبال بلاک کردن حملات نباشید
با توجه به اینکه مبارزه Black Myth: Wukong از تجربه معمولی بازی های سولزلایک سریعتر است، پس منطقی به نظر میرسد که تمرکزی که روی بلاک کردن در اکثر بازیهای این ژانر وجود دارد، در اینجا مهم نخواهد بود. در عوض، این یک بازی است که بسیار بیشتر بر روی جاخالی دادن(داج دادن) متمرکز است، که حتی نمیتوان آن را اسپم کرد، زیرا پس از سه جاخالی دادن متوالی، اساساً باید منشر پر شدن دوباره انرژی بمونید. در نتیجه؛ جریان نبرد بیشتر بر داج دادن متمرکز است تا بلاک و پری کردن.
مجازات مرگ در Black Myth: Wukong
یکی از ویژگی هایی که به شدت به بازی های Soulslike نزدیک است این است که چگونه بازیکنان را به خاطر مرگ مجازات میکند. در ژانر سولزلایک، بازی، شما را با بازگرداندن به آخرین چک پوینت (Bonfire، Site of Grace، Lamps، یا هر نام دیگری که دارند) وگرفتن تمام XP استفاده نشده مجازات میکند. Black Myth: Wukong هم همین کار را انجام خواهد داد، اما با این تفاوت که پس از مرگ تنها بخشی از XP شما را از بین میبرد، که باعث میشود شدت مجازات کمتری نسبت به سولزلایک ها داشته باشد و کار را برای بازیکنان راحت تر کند.
سطح دشواری بازی Black Myth: Wukong
به طور کلی، دیفیکالتی بازی Black Myth دقیقاً همان چیزی نیست که از سولزلایک معمولی انتظار دارید. با وجود اینکه توسعه دهنده تاکید کرده است که این بازی در بخش هایی، به ویژه باس ها، بسیار چالش برانگیز خواهد بود، اما در واقعیت چنین چیزی وجود ندارد و به نظر نمیرسد که بازی Black Myth: Wukong به همان اندازه که بیشتر بازیها در ژانر Soulslike تمایل دارند، بر روی دشوار بودن بازی متمرکز باشد.
متوقف کردن بازی
به طرز عجیبی، در یک دهه و نیم گذشته، بازیکنان در بازی های سولزلایک امکان متوقف کردن بازی را نداشته اند(!!NO PAUSE BUTTON) و اگر شما فردی هستید که امیدوار بوده اید آن حالت عجیب و غریب از بین برود، خوش شانس هستید. Game Science تایید کرده است که Black Myth: Wukong به شما این امکان را میدهد تا هر زمان که خواستید بازی را متوقف و کمی استراحت کنید.
قابلیت تبدیل در بازی Black Myth: Wukong
قابلیت تبدیل شدن، یکی از برجستهترین ویژگی های Black Myth: Wukong است که کاملا میتواند این عنوان را از سایر بازیهای سولزلایک (یا حتی بازیهای مشابه دیگر) متمایز کند. این قابلیت به شما امکان میدهد به مینیباسها و باسهایی تبدیل شوید که در طول سفر خود با آنها مبارزه میکنید و آنها را شکست میدهید. پس از تغییر شکل، شما موقتاً شکل یکی از دشمنان قبلی را به خود می گیرید، که به شما امکان دسترسی به حرکات و توانایی های آنها را می دهد. این قابلیت چیزی نیست که ما در بازی های سولزلایک ببینیم و مکانیک منحصر به فردی است که ووکونگ ارائه میدهد.
داستان سرایی مستقیم و بدون ابهام ووکونگ
FromSoftware با بازی Demon's Souls پیشگام سبکی از داستان سرایی بود که در طول سالهای بعد، بازیهای زیادی از جمله آثار ژانر سولزلایک از آن الهام گرفتند، داستان هایی که باعث میشد میلیونها طرفدار ساعتهای زیادی را صرف پرداختن به تمام جزئیات آن کنند. با این حال به نظر می رسد Black Myth: Wukong می خواهد با قوانین متفاوتی بازی کند. به جای سبک داستان سرایی رمزآلود، غیرمستقیم و عمداً مبهم که بازی های سولز و مشابه آن معمولاً به آن شهرت دارند، Black Myth دارای روایت و نحوه بیان بسیار مستقیم تری خواهد بود.
Black Myth: Wukong در 30 مرداد برای PS5 و PC منتشر خواهد شد. این بازی همچنین برای Xbox Series X/S در حال توسعه است، اما هنوز اطلاعاتی در مورد تاریخ انتشار آن وجود ندارد.
پست های بیشتر
بررسی Ninja Gaiden 2 Black مقایسه نسخه قدیم و ریمیک جدید
6 بهمن 14030مقالهxboxpcبررسی بازی Dynasty Warriors : Origins | جنگ های سه قلمرو
1 بهمن 14030مقالهpcplaystationxboxراهنمای بازی Indiana Jones and the Great Circle: پانزده نکته و ترفند
29 دی 14030مقالهpcplaystationxboxچگونه بازی های پاک شده PS4 و PS5 را برگردانیم ؟ | ساده ترین روش
28 دی 14030مقالهplaystation