معرفی DLSS 4 و Reflex 2 توسط انویدیا در CES 2025

پلتفرمها
به اشتراک گذاری پست

انویدیا در نمایشگاه CES 2025 از نسل جدید فناوریهای نرمافزاری خود رونمایی کرد که از سختافزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی در کارتهای گرافیک جدید بهره میبرند. در صدر این ویژگیها، نسخه جدید DLSS 4 قرار دارد.
DLSS 4 با استفاده از هستههای Tensor موجود در کارتهای RTX، قابلیتهای جدیدی از جمله تولید چندفریمی (Multi Frame Generation) را ارائه میدهد. این فناوری پیشرفته، میتواند به ازای هر فریم رندر شده، سه فریم اضافی تولید کند. انویدیا ادعا میکند که این ویژگی میتواند نرخ فریم بازیها را تا هشت برابر نسبت به روشهای رندر سنتی افزایش دهد.
علاوه بر این، DLSS 4 شامل بهبودهایی در ویژگیهای دیگر خود مانند Ray Reconstruction، Super Resolution و DLAA است. این فناوریها اکنون از معماری Transformer، مشابه مدلهای هوش مصنوعی مانند ChatGPT و Gemini، استفاده میکنند. این اولین کاربرد بلادرنگ این فناوری در رندر گرافیکی است.
در کنار DLSS 4، انویدیا همچنین از نسخه جدید Reflex 2 رونمایی کرد که با همگامسازی عملکرد CPU و GPU میتواند تأخیر در بازیها را تا ۷۵ درصد کاهش دهد.
لازم به ذکر است که هر دو این ویژگیها فقط در کارتهای جدید GeForce RTX 50 قابل استفاده خواهند بود.
پست های بیشتر
تاریخ عرضه Star Wars Outlaws برای Nintendo Switch 2 مشخص شد
1 اردیبهشت 14040اخبارnintendoعرضه Metal Eden به تابستان موکول شد؛ تمرکز روی بهبود تجربه بازی
1 اردیبهشت 14040اخبارpcplaystationxboxبسته الحاقی The Edge of Fate برای Destiny 2 در 6 می معرفی میشود
28 فروردین 14040اخبارpcplaystationxboxامکان رد کردن باسفایتها در Death Stranding 2 بدون شکست دادن آنها
26 فروردین 14040اخبارplaystation