معرفی DLSS 4 و Reflex 2 توسط انویدیا در CES 2025
پلتفرمها
به اشتراک گذاری پست
انویدیا در نمایشگاه CES 2025 از نسل جدید فناوریهای نرمافزاری خود رونمایی کرد که از سختافزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی در کارتهای گرافیک جدید بهره میبرند. در صدر این ویژگیها، نسخه جدید DLSS 4 قرار دارد.
DLSS 4 با استفاده از هستههای Tensor موجود در کارتهای RTX، قابلیتهای جدیدی از جمله تولید چندفریمی (Multi Frame Generation) را ارائه میدهد. این فناوری پیشرفته، میتواند به ازای هر فریم رندر شده، سه فریم اضافی تولید کند. انویدیا ادعا میکند که این ویژگی میتواند نرخ فریم بازیها را تا هشت برابر نسبت به روشهای رندر سنتی افزایش دهد.
علاوه بر این، DLSS 4 شامل بهبودهایی در ویژگیهای دیگر خود مانند Ray Reconstruction، Super Resolution و DLAA است. این فناوریها اکنون از معماری Transformer، مشابه مدلهای هوش مصنوعی مانند ChatGPT و Gemini، استفاده میکنند. این اولین کاربرد بلادرنگ این فناوری در رندر گرافیکی است.
در کنار DLSS 4، انویدیا همچنین از نسخه جدید Reflex 2 رونمایی کرد که با همگامسازی عملکرد CPU و GPU میتواند تأخیر در بازیها را تا ۷۵ درصد کاهش دهد.
لازم به ذکر است که هر دو این ویژگیها فقط در کارتهای جدید GeForce RTX 50 قابل استفاده خواهند بود.
پست های بیشتر
سیستم مورد نیاز نسخه PC بازی Final Fantasy 7 Rebirth اعلام شد
27 دی 14030اخبارpcاحتمال معرفی Mario Kart جدید با بیش از 12 بازیکن برای نینتندو سوییچ 2
27 دی 14030اخبارnintendoنینتندو سوییچ 2 معرفی شد: همهچیز درباره طراحی و امکانات جدید
27 دی 14030اخبارnintendoجزئیات فصل جدید Diablo 4 Season of Witchcraft
27 دی 14030اخبارpcplaystationxbox