10 نکته جدید از Resident Evil Requiem در Gamescom 2025

4 شهریور 1404
10 نکته جدید از Resident Evil Requiem در Gamescom 2025

به اشتراک گذاری مطلب

برای استفاده بخش یا کل محتوای مطلب زیر از طریق فرم موجود در صفحه تماس با ما اقدام فرمایید.
تبلیغات

Gamescom 2025 جزئیات هیجان‌انگیزی از Resident Evil Requiem، جدیدترین قسمت از سری محبوب ترسناک کپکام، ارائه کرد. در مراسم افتتاحیه گیمزکام 2025، تریلر جدیدی از بازی رونمایی شد که گذشته گریس اشکرافت و مادرش آلیسا در Wrenwood Hotel را به همراه لحظاتی از گیم‌پلی اول‌شخص به تصویر کشید. علاوه بر این، دموی قابل‌بازی در غرفه‌های کپکام، تجربه‌ای نفس‌گیر از فرار گریس از مرکز درمانی Rhodes Hill ارائه داد که اطلاعات تازه‌ای درباره دشمنان جدید و مکانیک‌های گیم‌پلی فاش کرد. در این مقاله، 10 مورد از جزئیات جدیدی که از بازی به دست آوردیم را بررسی می‌کنیم تا بیشتر با داستان و فضای رزیدنت اویل بعدی آشنا بشیم.

1. سیستم نورپردازی حرفه‌ای

دموی بازی نکته جالبی را درباره سیستم نورپردازی نشان داد. Resident Evil Requiem با گرافیک فتورئالیستیک و فضای سینمایی، ترس‌های سری را با اصالتی ترسناک ارائه می‌دهد. اما این سیستم فراتر از جنبه بصری است. گریس در دمو با روشن کردن لامپی سفید در اتاقی، دشمن استاکر را که بی‌وقفه او را تعقیب می‌کند، عقب می‌راند. این هیولا در برابر نور آسیب‌پذیر است و به‌طور موقت عقب‌نشینی می‌کند. به نظر می‌رسد نورپردازی استراتژیک در محیط‌های خاص برای بقا حیاتی باشد و موتور RE Engine این مکانیک را به‌خوبی اجرا می‌کند.

2. دشمنان ترسناک

Resident Evil Requiem تعادلی بین عناوین کلاسیک و مدرن این سری ایجاد کرده و ترکیبی از اکشن و لحظات آهسته را با مهارت ارائه می‌دهد. دشمن استاکر، با ظاهری عجیب و بی‌رحم، نقطه اوج ترس در دمو است. هیولای به نمایش درآمده در تریلر اول نیز با خون خشک‌شده دور چشم و دهان و قتل بی‌رحمانه مدیر هتل، حس وحشت را تقویت می‌کند. این دشمنان نشان می‌دهند بازی هم چالش‌برانگیز است و هم ترسناک.

دشمن جدید Resident Evil Requiem در گیم‌پلی دمو بازی
دشمن جدید Resident Evil Requiem در گیم‌پلی دمو بازی

3. نوارهای جوهر بی‌فایده

بازی به روش‌های سنتی ذخیره پیشرفت اشاره دارد و با شوخی به نوارهای جوهر (Ink Ribbons) ارجاع می‌دهد. گریس در دمو یک نوار جوهر پیدا می‌کند، اما توضیح آیتم می‌گوید که «کاملاً بی‌فایده» است. در عناوین قدیمی Resident Evil، این نوارها برای ذخیره بازی محدود بودند و استراتژی در استفاده از آن‌ها مهم بود. شاید کپکام با این اشاره قصد گمراهی دارد یا نکته‌ دیگری در کار است.

4. زوایای دید بازی

بحث‌های زیادی درباره مزایای زاویه دید اول‌شخص در مقابل سوم‌شخص وجود دارد، اما هر دو در Resident Evil Requiem به یک اندازه ترسناک و کاربردی هستند. تعویض بین این دو راحت و روان است و بازیکنان می‌توانند بر اساس ترجیح خود انتخاب کنند. این انعطاف‌پذیری، همان‌طور که کپکام قصد داشته، تجربه‌ای متنوع و وحشتناک ارائه می‌دهد.

زاویه دید اول‌شخص در Resident Evil Requiem
زاویه دید اول‌شخص در Resident Evil Requiem

5. تغییرات در عین آشنایی

با وجود نوآوری‌ها، Resident Evil Requiem در هسته خود یک عنوان رزیدنت اویل است. بازیکنان همچنان در مکان‌های مختلف حرکت می‌کنند، آیتم‌های مفید مانند گیاهان شفابخش جمع‌آوری می‌کنند و از رویارویی با دشمنان ترسناک اجتناب می‌ورزند. این حس آشنایی، در بازی، آرامش‌بخش است.

6. پیوند خونی

تریلر داستانی به نمایش در آمده در شب افتتاحیه، به فلش‌بک رابطه گریس و آلیسا در هتل می‌پردازد. گریس از غیبت طولانی و نامشخص مادرش ناراحت است، اما رابطه آن‌ها قوی به نظر می‌رسد. اقامت در هتل و واکنش آلیسا به یک تماس تلفنی مرموز نشان می‌دهد که آن‌ها احتمالاً در حال فرار از چیزی یا کسی بودند. وقتی آلیسا اسلحه‌ای از کیفش برمی‌دارد و از گریس می‌خواهد همراهش فرار کند، این فرضیه تقویت می‌شود. اما این نقشه با حمله هیولا و مرگ ظاهری آلیسا ناکام می‌ماند. هنوز مطمئن نیستیم که آلیسا واقعاً مرده باشد.

ریس اشکرافت و مادرش آلیسا در Wrenwood Hotel
ریس اشکرافت و مادرش آلیسا در Wrenwood Hotel

7. اسلحه آلیسا

اسلحه‌ای که آلیسا پس از تماس تلفنی از کیفش بیرون می‌آورد، شبیه اسلحه لیان و ایدا در Resident Evil 2 است و احتمالات جالبی را مطرح می‌کند. آلیسا به‌عنوان روزنامه‌نگار در Racoon Press با فعالیت‌های مشکوک Umbrella درگیر بوده و Resident Evil Outbreak، اولین حضور او، بین وقایع RE2 و RE3 رخ می‌دهد. آیا تماس از لیان، ایدا یا جیل بوده؟ این ممکن است ارجاعی هوشمندانه یا سرنخی برای حضور شخصیت‌های قدیمی باشد.

8. دشمن استاکر

با توجه به حضور دشمنان استاکر در عناوین اخیر Resident Evil، استاکر این بازی نیز ترسناک است و شاید دلیلی عمیق‌تر داشته باشد. موهای بلوند استاکر و وسواسش به گریس ممکن است نشان‌دهنده تبدیل آلیسا به این هیولا پس از حمله در هتل Wrenwood باشد. این نظریه می‌تواند به سفر احساسی گریس عمق ببخشد و او را به یافتن درمانی برای مادرش و شاید دیدار با لیان ترغیب کند. این ارتباط داستانی می‌تواند جذابیت بازی را بالا ببرد.

Resident Evil Requiem در گیم‌پلی بازی
Resident Evil Requiem در گیم‌پلی بازی

9. شخصیت گریس

شخصیت گریس بخش مهمی از داستان و گیم‌پلی است. او از دختری درس‌خوان در فلش‌بک به یک مأمور FBI وحشت‌زده در دمو و شاید به شخصیتی شجاع تبدیل می‌شود که برای نجات آلیسا (اگر استاکر باشد) با چالش‌ها روبه‌رو می‌شود. در دیدگاه سوم‌شخص، ترس او هنگام فرار از استاکر با زمین خوردن و لرزش مشهود است. این تحول تدریجی می‌تواند داستان و گیم‌پلی را به هم پیوند دهد.

10. غیبت ادامه‌دار لیان

غیبت لیان در تبلیغات جدید بازی ما را مطمئن‌تر می‌کند که کپکام او را به‌عنوان سورپرایزی بزرگ نگه داشته است. بازه زمانی داستان، فلش‌بک آلیسا و اسلحه او یا اشاره‌ای هوشمندانه به بازگشت اوست یا صرفا برای گمراهی (که استادانه پیاده شده). ما به احتمال اول باور داریم.

دموی گیم‌پلی که در Gamescom 2025 قابل‌بازی بود، احتمالاً پس از PAX و Tokyo Game Show برای عموم عرضه می‌شود. امیدواریم این دمو بیش از 20 دقیقه باشد و بخش‌های بیشتری از بازی را نشان دهد. تجربه تعقیب استاکر قطعاً هیجان‌انگیز خواهد بود

تبلیغات


مطالب بیشتر

  • نامزدهای The Game Awards 2025 اعلام شد

    27 آبان 1404
    اخبار، رویداد GAME AWARDS
    نامزدهای The Game Awards 2025 اعلام شد
    pc
    playstation
    xbox
    android
    ios
    nintendo
  • حضور Ghost of Yōtei و Marvel Tōkon: Fighting Souls در TGS 2025

    6 شهریور 1404
    اخبار، رویداد TGS
    حضور Ghost of Yōtei و Marvel Tōkon: Fighting Souls در TGS 2025
    pc
    playstation
    xbox
    nintendo
  • رویداد TGS 2025: از شایعه حضور Forza Horizon 6 تا نمایش‌های کپکام و کوئی تکمو

    4 شهریور 1404
    اخبار، رویداد TGS
    رویداد TGS 2025: از شایعه حضور Forza Horizon 6 تا نمایش‌های کپکام و کوئی تکمو
    pc
    playstation
    xbox
    android
    ios
    nintendo
  • تمرکز Game Science بر Black Myth: Zhong Kui به‌جای DLC

    2 شهریور 1404
    اخبار، رویداد GAMESCOM
    تمرکز Game Science بر Black Myth: Zhong Kui به‌جای DLC
    pc
    playstation
    xbox

دیدگاه‌ها (0)

لطفا برای ثبت دیدگاه وارد حساب کاربری خود شوید.

در خبرنامه
بازیکاچوبازیکاچو
عضو شو

تمامی اخبار و مقالات جدید مستقیم به ایمیلت فرستاده میشه، هر وقت هم خواستی عضویتت رو راحت لغو کن.

بازیکاچو

کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب بازیکاچو تنها با کسب مجوز امکان پذیر است.